Volkswagen Golf: oliedruklampje gaat branden en de zoemer piept

Bouwjaar: 1992

bij deze golf een 1800 type 3 gaat na een poosje stevig doorrijden op de snelweg en je laat het gas los en de snelheid zakt af gaat spontaan het oliedruklampje branden en de zoemer gaat af. motor blijft verder goed lopen na ongeveer 15 seconden gaat lamp en zoemer weer uit en dit herhaalt zich na een 10 kilometer weer. we hebben de 2 oliedruksensors vervangen en de massakabel aan de motor vervangen.maar het probleem blijft.wie kent dit probleem en weet er een oplossing voor.

albert177

Geplaatst door albert177 (55) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

heeft dat ding geen olielekkage inwendig en wat is de oliedruk?
deze zou ik eerst bekijken alvorens sensoren te gaan vervangen.


mvg

albert177 (55) PRO, 18 jaar geleden

oliedruk is gemeten is stationair 2 bar en bij 3000 toeren 6,5 bar

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Het oliepeil is ook goed?.
Als er teveel inzit wil het weleens gaan schuimen doordat de krukas de olie als het ware opklopt.
Door het opschuimen word dan lucht aangezogen.
Omdat het probleem zich voordoet na een stevige rit.
Dit komt weleens voor als er teveel inzit.

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

ik denk een slechte soldering in je instrumentenpaneel

donvito (0), 18 jaar geleden

Heb het zelfde probleem met een vento(1800) van 93.
Oliepeil gecontroleerd en er zat +/- 1ltr teveel in.
Olie precies op peil gezet en tijdens eerste rit probleem niet meer voorgekomen!
gr D

freggel (0) PRO, 18 jaar geleden

Ook de dynamo kan een oorzaak zijn voor een brandend olielampje, het dunne blauwe draadje vanaf de dymano (d+) wil wel eens ter hoogte van de startmotor breken (er zit daar een stekkertje). De eerste keer dat ik dat had heb ik me een breuk gezocht. Dymano signaal wordt gebruikt tijdens het rijden voor de "hoge" oliedruk bij een bepaald toerental. Vandaar ook twee oliedrukzenders.

garageburgwal (0) PRO, 18 jaar geleden

Ben ik nu echt de enige die al meerdere malen één van de sensordraden aan massa heb gelegd?(op advies van mijn dealer)

marrewijk (0) PRO, 18 jaar geleden

Als er teveel olie in komt zonder dat je dit zelf hebt gedaan. dan is dit bij deze auto's vaak door "vuile" benzine. doe er nieuwe olie in en ga eens een tijdje ergens anders tanken.
klinkt raar maar ik heb een zelf onderhanden gehad toen we nog zelf een benzine pomp hadden.

albert177 (55) PRO, 18 jaar geleden

er zat wel iets te veel olie in heb het afgetapt en oliefilter vervangen olie tot iets onder maximaal gevuld. was denk ik iets te veel ingegaan bij de laatste beurt. en probleem is over bedankt. rene als je een sensordraad aan massa legt brandt het lampje ook niet als er geen oliedruk is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.