Volkswagen Golf IV: Oliedruksensor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: SDi AGP/AQM

Hallo,

Verleden jaar op reis in Frankrijk ging het oliedruklampje plotseling branden (met piepgeluid).
Dus onmiddelijk stoppen!
Bij herstart was alles weerom OK en ben zo naar huis gekomen
Thuis in de garage was de oliedruk OK
Men heeft enkel de sensorcontacten gekuist en ik heb een heel jaar lang geen enkel probleem gehad ook niet bij grote afstanden en bergritten etc.

Probleem dus opgelost zou je denken?
Nu pas weer op reis in Frankrijk en... daar is het gepiep opnieuw!!!
Lijkt wel of ie voelt dat ik in Frankrijk ben?!?
Het gepiep wil nu niet meer stoppen

Ik vermoed dat het weer het vuil contact is
Weet iemand de oliedruksensor staan van een VW Golf IV bouwjaar 2000?
Hoe ziet ie eruit?
Zit ie soms aan het oliefilter? Daar is iets met een draadje aan. Ik heb dit al gekuist maar het helpt niet

Hartelijk dank voor iemand die me kan helpen



http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... ??

Moderator Problemcar

xurgo

Geplaatst door xurgo (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

xurgo (0), 9 jaar geleden

Hallo (vervolg)

Het ziet er weerom naar uit dat de oliedruk goed is en het een vals alarm is
Kun je de sensor niet loskoppelen of afschakelen?

MVG

xurgo (0), 9 jaar geleden

Hallo (vervolg2)

Ben er ondertussen achter gekomen dat als ik de achterruitverwarming aanzet, het probleem verholpen is (echt waar!).
De ware oorzaak is dus waarschijnlijk een kapotte spanningsregelaar en/of alternator
Weet iemand of ik een spanningsregelaar gemakkelijk zelf kan vervangen?
Moet de alternator worden uitgebouwd?
Hoeveel kost het?

MVG

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.