Volkswagen Golf IV: Stroomstoring

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Beste leden, Vorig jaar begon mijn Golf problemen te krijgen met starten. Eerst dacht ik dat het aan de centrale deurvergrendeling op afstand lag. Wanneer die nl. weigerde bij het afsluiten van de auto kon ik er donder op zeggen dat de Golf niet meer startte. De auto laten uitlezen en er kwamen een aantal storingen aan het licht. Het ging toen een tijdje goed. De auto is nu een aantal keren naar een garage geweest maar het mag niet baten. Wat ik doe, wanneer ik zo'n stroomstoring heb, is de polen van de accu eraf halen. Daarna start de auto weer zonder problemen. Ik ben mij bewust dat dit niet goed is maar door het resetten start de auto in ieder geval weer. Helaas vandaag heb ik al drie keer met de motorkap omhoog gestaan. Wie weet raad want dit geintje heeft mij inmiddels heel wat geld gekost zonder afdoende resultaat. Groeten Monique

Mootje65

Geplaatst door Mootje65 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Is dit een achteraf ingebouwd systeem of heb je gewoon een originele klapsleutel?
Weet je nog die foutcode's die er toen in zaten?
Het is nu heel lastig om iets te zeggen maar zorg dat het weer eens voorkomt en laat hem dan daarna weer even uitlezen en dan hier vermelden.

V4-lover (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik heb ooit eens iets gelijkaardig meegemaakt.
Auto af en toe niet willen starten. Audi 80 TDI '94.
Blokje achter contact was gebarsten en dacht dat het dat was.
Blokje vervangen, opgelost dacht ik.
Op verlof met caravan achter en we stonden er weer.
Ff gevloekt, auto gestart gekregen door te duwen en niet meer stil gelegd tot thuis ;-) was op terugweg he...
Draad getrokken vanaf klem 50 om te kunnen meten als hij het nog eens deed en na een tijdje was het weer prijs.
Gemeten tijdens bedienen contactslot 0V op de starter.

Oorzaak was het origineel bijgeplaatste alarm.
Oplossing: startonderbreking klem 50 van het alarm in de zekeringkast overbrugd.

Opgelost.

Mootje65 (0), 9 jaar geleden

Beste Richard en V4 -lover, Dank jullie wel voor jullie reacties. Het is idd een achteraf ingebouwd systeem. Het betreft hier een gewone sleutel met een rond kastje eraan. Ik heb zojuist de auto weggebracht en heb gekozen voor een, hoop ik, simpele en doeltreffende oplossing. De man in kwestie gaat een omleiding maken vanaf de accu door het scherm naar het dashboard (massakabel) waar een schakelaar komt. Straks eerst de schakelaar omzetten en starten maar. Ik houd jullie op de hoogte. Omdat ik toch de auto einde van dit jaar, begin volgend jaar weg wil doen en een Golf VI wil aanschaffen wil ik er geen geld meer aan uitgeven. Een stroomstoring is zoiets als zoeken naar een speld in een hooiberg volgens mij.

Mootje65 (0), 9 jaar geleden

Even een up-date; de auto is sinds vanmorgen weer terug. Er is een massaslot aangebracht, mocht het probleem van de storing zich weer voordoen dan hoef ik in ieder geval niet met weer en wind de polen van de accu eraf te halen. Bij toeval is tijdens de werkzaamheden van het plaatsen van het massaslot ontdekt dat er een blauwe stekker( bevond zich in een soort mandje) los zat. Normaliter is deze stekker amper los te krijgen als je hem los moet maken. Het kan dus heel goed zijn dat de bewuste stekker het probleem is geweest. Maar kom daar maar eens achter. Ik hoop dat, indien iemand anders dergelijke problemen met zijn auto heeft, iets kan met deze informatie.

Mootje65 (0), 9 jaar geleden

Oplossing; blauwe stekker achter het dashboard (bevindt zich in een soort mandje) weer vast gezet en massaslot aangebracht. Massaslot is voor de zekerheid aangebracht, mocht het probleem met de stroomstoring zich weer voordoen. Sleutel omhalen werkt prettiger dan polen van de accu los te koppelen en zo de auto te resetten.

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Dat is waar ja hahaha en idd als het nu zo blijft werken en je wil hem toch tzt weg doen dan idd lekker zo laten als dit zo goed blijft werken! Of ze moeten dat achteraf systeem er volledig uithalen en alle draden weer als origineel aan gaan sluiten dan is het probleem misschien ook wel over.

Mootje65 (0), 9 jaar geleden

Tot op heden heeft de auto nog geen storing gehad Richard en heb ik nog niet het massaslot hoeven te gebruiken. Maar ik klop het af.... En laten we eerlijk zijn; niemand wil toch met de herfst in aantocht stil staan met zijn of haar snufferd onder de motorkap. Of je nu een man bent of een vrouw haha. Maar ik moet wel bekennen dat ik liever geen massaslot had laten aanbrengen in een hele jonge auto met het oog op evt. inruil. De kenner weet immers meteen wat er speelt. Mijn auto mag geloof ik nog net naar Polen geexporteerd worden qua leeftijd. Maar straks is hij daar zelfs niet meer welkom.

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Nee idd, dan zou ik liever in bv Frankrijk zitten in de herfst met mn snufferd onder de kap haha nee maar jouw auto is best wel gewild hoor dus dat komt wel goed en als je er niets van ziet dan helemaal beter.

Mootje65 (0), 9 jaar geleden

Nou..... niets van ziet..... Links onder zit een sleutel die ik om kan halen. Maar ik moet zeggen dat ik tot op heden geen stroomstoring meer heb gehad. Wellicht dat de stekker die los zat dan toch de boosdoener was. Nu op zoek naar twee voorschermen in de originele kleur maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Onderdelenlijn.nl of veel duitse sloperijen afbellen of marktplaats.nl of vw forum's enz

Mootje65 (0), 9 jaar geleden

Dank je Richard. Ik sta al met een advertentie op de onderdelenlijn. Ik snor heel wat af op MP en bel ook regelmatig sloperijen. Maar had nog niet gedacht aan Duitse sloperijen. Ga dat eens verder onderzoeken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.