Beste,
Onlangs begon tijdens een lange autorit het olielampje te branden (plus signaal). Dacht in eerste instantie aan te weinig olie echter oliepijl was in orde. Nadat ik de auto weer starte was het olielampje uit. Echter na ongeveer 100 km begon het olielampje weer te branden. Even stoppen en de auto opnieuw starten en het olielampje was weer uit. Wat kan dit zijn?
Het was mij namelijk niet eerder opgevallen omdat ik nagenoeg nooit 100 km achtereen rij.
Ik hoor graag de oplossing.
Groet, Ger
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De oplossing kan zijn .........nieuwe oliedruksensoren om te beginnen. Oudere types hebben ze voor de lage en hoge druk. De latere types hebben een sensor die variabel meet . Stationair meer dan b.v. 1 bar maar bij meer dan 3000 t/min meer dan 3 bar . Ook komt de laatste tijd veel voor dat de inlaatzeef van de pomp door een slijm en omdat die zeefjes naar mijn idee veel te klein zijn de oliepomp in ademnood komt. Zoekplaatje . Succes.
Beste Punt,
Hartelijk dank voor het antwoord. Ik start met het vervangen van de oliedruksensoren. Moet eerst achterhalen waar deze zitten en waar ik deze kan kopen en welk type. Misschien heeft u een handleiding?
12 jaar
De alternatieve handel heeft ze ook maar als je met het kenteken in de hand naar een hoofddealer gaat weet je zeker dat je de goede krijgt en die laat je ook zien waar ze zitten . De prijs maakt geen groot verschil !!!! Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar