hallo,
sinds gisteren probleem met de airco blaast wel maar is niet koud,net naar kwik fit geweest en getest daar kwam volgens de monteur
uit dat er geen drukverschil was,aircopomp stuk of mogelijk een relais,mijn vraag is waar zit de relais en is er een test wat ik zelf kan
proberen?
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat was de druk dan als er geen drukverschil waar neembaar was ?
Was de druk 4 a 5 bar gelijk van hoge/lage druk, of lag die lager...
Het kan zijn dat je systeem leeg is, dan is haast geboden, in het andere geval is de compressor naar de vaantjes.
Dan nog kwik sh...t repareert niet, vullen alleen bij en fatsoenlijk diagnose stellen kunnen ze ook niet.
beste theo,
ik weet niet of ik het goed uitleg,maar volgens mij stond de blauwe rond de 3,5 bar en de rode rond de 5,monteur zij dat de rode terug moest zakken naar rond de 2 bar en de rode op moest lopen,dat gebeurde niet de meters beweegde niet en volgens de monteur een ander probleem,ik he b zelf de zekeringen na gekeken alles oke de fans draaien allebij,zijn er nog ergens anders zekeringen,heb zelf links en rechts in de auto gekeken en onder de motorkap,
bedankt alvast.
12 jaar
Klopt niet !
De monteur had je al een diagnose rapport moeten overhandigen over de werking van het systeem.!
Rode = hogedruk en kan niet zakken naar 2 bar is onmogelijk !!
Bij in werkingzijnde airco zakt wel de lage druk (blauwe) naar 2 bar en moet daar blijven.
[color=#FF0000]De rode (hogedruk) gaat oplopen bij in werking zijnde airco, en houdt de condensorventilator de hoge druk waarde vast.[/color]
Beide fans dienen niet te draaien ! Er draait maar 1 bij in werking zijnde airco en dat is de kleine, de andere is voor de motor koeling.
Ga naar een aircospecialist die het systeem grondig na kijkt en ook de compressor kan testen, en je meer kan adviseren..
Gebruik de airco niet meer, het kan de laatste keer zijn !
Ik vindt het ronduit schandalig, hoe mensen tegenwoordig geholpen worden of geadviseerd, laat staan een fatsoenlijke diagnose wordt opgemaakt..
Het elektronisch regelventiel, expansieventiel, of de compressor is defect, en hadden alle drie getest kunnen worden..
Theo nu ontgaat mij iets
DE rode hogedruk loopt toch op als de airco in bedrijf is tot een bepaalde waarde geregeld door de hogedruk schakeling waarbij de fan inschakeld
Als de airco uit staat zal de hoge druk inderdaad een waarde hebben afhankelijk van de temperatuur van de omgeving.
Op het moment dat de airco ingeschakeld wordt stijgt de druk aan de hogedrukzijde en daalt aan de lagedruk zijde.
Of zit ik er nu helemaal naast?
Je hebt volkomen gelijk Ferrie, ik heb daar twee keer het zelfde vermeld en de blauwe als rood geformuleerd ik ga het verbeteren
beste theo en ferrie,
bedankt voor jullie reactie's gisteren thuis weg gereden naar een airco specialist toch de airco gebrobeerd en werkte 100%
specialist had geen tijd maar zij wel uit laten staan en maandagmiddag terug komen.iemand een idee hoe dit mogelijk is houdt
jullie op de hoogte,
nogmaals bedankt grt sjef.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar