close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Aircowerking-- storing of normaal?

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 tdi BKP

Hallo,

Heb sinds januari deze Passat 3c. Mijn eerste auto met ACC. ACC verwarmde goed tijdens de vorstperiode. Bij inschakelen van ACC met het huidige voorjaarszonnetje valt mij op dat koeling bij 22 graden goed is maar bij verstelling naar beneden en boven verminderd stapsgewijs de uitgeblazen lucht en stopt dan met 17 graden als ondergrens en 24 graden als bovengrens. Is dit normaal of duidt dit ergens op dat aandacht vereist?

Geplaatst door

Henri4475 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja dat is moeilijk ik begrijp dat als het 22 graden is je niet meer lager dan 17 graden mogelijk is.
het zou kunnen dat het zo ingesteld is want in principe zeggen ze dat je niet meer dan 4 graden lager moet zitten in temperatuur dan de buiten temperatuur want dat is niet zo goed voor je.
kijk eens als dat zo is of als het buiten 20 graden is of je dan tot 15graden of lo kunt gaan.
de andere optie is het systeem uittelaten lezen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

De aangezogen buitenlucht, die door de verdamper stroomt, kan niet verder afgekoeld worden dan enkele graden boven de verdampingstemperatuur van het koudemiddel.

Wat wordt geredeneerd: ik heb automatische airco het is 30 graden celsius ik stel de automatische airco in op 18 graden celsius !
Dus blijft de airco gewoon onnodeloos doordraaien! want staat ingesteld op 18 graden en redt dat echt niet..

Maar goed, je AC systeem heeft aandacht nodig met name drukmeting/controle van het systeem en de COMPRESSOR, je zult de laatste niet zijn die met een defecte compressor te maken krijgt.

Jouw auto heeft een compressor die altijd meedraait, ook al zet je de airco niet AAN en is dus ook niet beveiligd op te LAGE druk.

TheoStek 0
badge

12 jaar

Ik zie dat ik misschien niet helemaal duidelijk ben geweest. Het was buiten ca. 19 graden volgens boordcomputer. Airco toen op 22 graden gezet en dat ging goed. Bij lagere temp.instelling komt er bij 17 graden geen koude lucht meer en wordt er geleidelijk aan ook geen lucht meer naar binnen geblazen.Zelfde als ik bij 24/25 graden uitkom. Ook als ik blower op hand maximaal zet stopt dan de binnengeblazen lucht terwijl blower op max. blijft blazen.Draai ik weer langzaam richting 20/22 graden wordt gekoelde lucht langzaam toenemend weer naar binnen geblazen.
Het lijkt op een intelligente werking maar voor hetzelfde geld is het toch een aankondiging van een mankement. En dat zou ik dan graag voor willen zijn. Hoop dat dit helder genoeg omschreven is.

Henri4475 0

12 jaar

Ik kom eigenlijk ook niet helemaal uit jouw omschrijving (lange nacht gehad hahaha), maar laat de kachel even uitlezen en mocht je een storing hebben dan even hier plaatsen, misschien heb je een defecte regelkep maar wat ik eigenlijk denk is dat je een defecte temperatuursensor in je kachelhuis hebt die een verkeerde waarde meet. Als deze bijvoorbeeld 40 graden meet terwijl het 20 graden is en jij zet de kachel op 22 graden dan gaat hij niet verwarmen naar die 22 graden omdat hij zelf al 40 graden meet. Op "auto" stand dan zou hij stoppen met blowen maar als je handmatig alle streepjes aanzet dan gaat hij waarschijnlijk alle kleppen dichtgooien omdat het volgens die defecte sensor al heet genoeg is dus geen warme lucht nodig.

ricky 10
badge

12 jaar

Dat zou kunnen Richard, ook de interieursensor (zit in het bedieningspaneel) kan dit veroorzaken of een verstopte interieurfilter.
Lees de AC uit via bedieningspaneel.

TheoStek 0
badge

12 jaar

Maar als de airco tussen 18 en 24 graden wel werkt dan zouden de diverse temp.sensoren toch goed moeten zijn? Extra info--- Daarbij valt me wel op dat als de ingestelde temp. is bereikt en ik stilsta/langzaam rijd, ik de regelklep(pen) hoor tikken( alsof ze niet weten wat ze moeten). Zet ik dan de temp. paar graden hoger/lager is het eerst weer rustig totdat ook die temp. weer is bereikt dan start getik weer. Ook als ik op hogere snelheid rijdt is er geen getik te horen. --Kan hier nog een verband gelegd worden met het beperkte koel/verwarm-bereik misschien?

Henri4475 0

12 jaar

In principe is het zo dat als je de airco lager zet,dus naar 17 graden dat tie harder moet gaan blazen en koudere lucht het interieur in moet blazen teneinde de 17 graden te bereiken.
Gaat tie zachter blazen dan lijkt het me niet goed.

primera p11 0

12 jaar

Omdat ACC wel goed regelt op 18-23 graden laat ik het eerst maar zo. Laat bij gelegenheid airco wel checken evt. bijvullen. Bedankt voor input zover.

Henri4475 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.