Volkswagen Golf: olielampje knippert bij warme motor en alleen bij 2200 rpm

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2H

het olielampje gaat knipperen met acaustisch signaal erbij als de motor warm is en ik hem op 2200 rpm laat draaien.

de oliedruk schakelaars zijn al beide vervangen en bedrading al gecontroleerd...

heeft iemand nog een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?



mvg

blijegeit

Geplaatst door blijegeit (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Benny Vee (0) PRO, 17 jaar geleden

Je zal eerst warm oliedruk moeten meten als dit goed is heb je een electrisch probleem.
Heb je de juiste schakelaars gemonteerd en niet door elkaar gehaald.

blijegeit (0) PRO, 17 jaar geleden

heb de juiste op de juiste plaats gemonteerd (een aan de zijkant van het blok en een op het oliefilterhuis)

als de oliedruk onvoldoende zou zijn.. dna lijkt het mij logisch dat deze niet alleen bij 2200 toeren een waarschuwing geeft....
of zie ik dit nou verkeerd?


mvg

Hans4040 (310) PRO, 17 jaar geleden

een oliedrukschakelaar maakt massa als er geen oliedruk is.
Wat wel eens voorkomt, is dat er een draad is doorgesleten en dan massa maakt tegen het motorblok of chassis.
controleer de bedrading op gebreken.

mvg,
Hans.

blijegeit (0) PRO, 17 jaar geleden

heb al naar de bedrading gekeken.. kan hier niets aan vinden.. maar wat ik dus zo vreemd vind is da het alleen bij 2200 rpm gebeurd.... verder niet...

en waar gaan de draden precies heen? weet iemand dat? gaan ze naar het dashboard of naar het motorregelapparaat?!

mij lijkt dat ze naar het dashboard gaan aangezien ik in de kabelstreng die naar het motorregelapparaat loopt de draden niet terug kan vinden.....

kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?!

WLS (0) PRO, 17 jaar geleden

hoi blije geit of hoe je ook heet

het beste kun je met een mechanische oliedrukmeter de oliedruk meten dat is de enigste betrouwbaarste meting.
maar als je olie druk niet goed zou zijn zou je waarschijnlijk al lang schade aan je moter hebben.
dus ik ga er van uit dat het zoals al eerder beschreven een eletrische storing is.
DUS METEN IS WETEN ..................................................................................................................................................................................
en als je dan te weinig oliedruk mocht hebben dan eerst je aanzuig zeef controleren daarna pas je oliepomp en als het dan nog niet goed is heb je geheid lagerschade

maar vooralsnog als je moter niet tikt en voor de rest gewoon loopt is het waarschijnlijk toch elektronische


met vr gr Willem

blijegeit (0) PRO, 17 jaar geleden

de motor tikt niet en ik ga morgen de oliedruk meten.. (was ik toch al van plan).

waar kan ik de oliezeef vinden... zit deze ook in het carter (lijkt mij logisch.. maar vraag het toch :P )

en hoe verklaar jij dan dat hij alleen bij 2200rpm gaat branden (stationair of rijdend)


mvg

WLS (0) PRO, 17 jaar geleden

hoi geitje

je oliezeef zit onder in het carter dat klopt.
over dat zoemen en of brandenmoet je je nog niet zo druk maken .
het gaat er eerst om of het mechanische allemaal wel klopt.
ben je hier 100 % zeker van . dan moet je de kabels van je sensoren eerst eens los laten en daarna aan massa leggen .
dan moet je geheid verschil hebben.

laat t mrg ff weten

met vr gr Willem

blijegeit (0) PRO, 17 jaar geleden

als ik mijn stekker los haal van de sensor(en) dan gebeurt er niets. zodra ik de draad van de sensor die in de kop zit aan massa leg, dan gaat het lampje af, en de zoemer ook

bij de sensor die op het oliefilterhuis zit gebeurt er niets.. niet als ik de stekker eraf haal, en ook niet als ik deze aan massa leg....


misschien dat daar een probleem mee kan zijn?????


mvg

Benny Vee (0) PRO, 17 jaar geleden

Als je de stekker bij het oliefilterhuis los trekt en niet aan massa legt gaat de zoemer ook wel maar dan alleen boven de 2200 toeren.
Draden gaan naar het instrumentenpaneel en zoemertje zit in een print in het paneel en is los te vervangen

Speedrazor (0), 17 jaar geleden

Je hebt als het goed is een lagedruk en een hogedruk sensor..
Ik heb het ook met mn eige type 2 GTI gehad, alleen zoemen bij laag toerental, als ik gas gaf was het weg..sensoren vervangen (zwarte en blauwe)..nog steeds piepen en branden...daarna olie+oliefilter vervangen, toen was het goed.

blijegeit (0) PRO, 17 jaar geleden

olie heb ik inmiddels al 2 keer vervangen.. welke olie heb jij gebruikt?

misschien dat mijn olie toch nog een tikje te dun is..


mvg

Speedrazor (0), 17 jaar geleden

[quote=blijegeit]olie heb ik inmiddels al 2 keer vervangen.. welke olie heb jij gebruikt?

misschien dat mijn olie toch nog een tikje te dun is..


mvg[/quote]
Ja, maar ook filter vervangen?...olie wat ik gebruik ik 15W40 (Castrol)

WLS (0) PRO, 17 jaar geleden

hey blije geit!

Heb je de oliedruk al gemeten mechanische (met een drukmeter en geen elektronische)
Het is toch heel simpel ALS JE DRUK DAN GOED IS DAN DOET JOUW OLIE ER NIET EENS TOE WELKE EN HOE DIK DIE IS........HET IS MAAR EEN HALF UURTJE WERK..............en als dit dus goed is DAN PAS je draden doormeten van de sensor (s) naar je klokje en zijn deze kabels ook goed PAS DAN het printje op de klok checken PAS DAN heb je stap voor stap alles op 100% betrouwbaarheid getest.


NU HEB IK NOG 1VRAAGJE: kijk eens onder jouw kleppen deksel of er bij de nokkenas een klein sproeiertje zit waar de olie mee naar boven (decilinderkop) wordt getransporteerd ik heb in sommige gevallen wel eens gehad dat die er uit was gegaan maar toen bleef de moter zoemen bij het toerental.

met vr gr Willem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.