close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: rare storing bij inschakelen contact en tijdens lopen van motor

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8 16v kr motor

hallo ,
ik heb sinds 2 weken een andere motor in mn golf gebouwd en sindsdien doen er zich hele rare storingen voor in het electrische systeem ,
bij inschakelen van contact gaat de dashboard verlichting branden en ook het grootlicht controle lampje als ik dan de verlichting inschakel (zowel stads als dimlicht ) gaat mn dashboard verlichting uit .
als ik dit doe bij lopende motor zakt het stationair toerental en gaat mn toerenteller voor de helft werken , als ik dan de dimmer van mn dahboard verlichting op zachter zet gaat de motor ook hoorbaar beter lopen en brand het groot licht controle lampje minder
echter als ik de zekering van de claxon , hoofdlichten en ruitenwissermotor ( 1 zekering ) eruit trek is de storing eruit tot dat ik de verlichting aan zet dan gaat de motor weer raar lopen en werkt mn dashboard ook niet goed , de motor loopt verder goed als de storing er niet in zit .

het volgende heb ik al geprobeerd :

zekeringen gecontroleerd
verlichtings schakelaar vernieuwd
electrisch gedeelte van het contact slot vernieuwd
bedrading tot in de zekering kast gecontroleerd op beschadigingen
dynamo is net vervangen deze was kapot
alle stekkers van de koplampen , ruitenwisser motor en claxon losgehaald maar de storing bleef erin zitten

wie kan mij helpen ?
mvg dennis

Geplaatst door

dennizz91 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bedrading verkeerd aangesloten (verkeerde pin bezetting) of ergens kortsluiting of slechte massa ergens denk ik.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

hoe kan ik erachter komen of mijn pinbezetting wel klopt ?
als ik sluiting zou hebben zou mn zekering er dan niet uit springen ? ik heb namelijk wel alle zekeringen gecontroleerd

dennizz91 0

17 jaar

Je zegt dat je er een andere motor in hebt gehangen,dus bepaalde draden zullen niet meer kloppen op de plaats van de stekkers.
Wat zat er voor motor origineel in? dezelfde of een compleet andere?
De pin bezetting is af te lezen van een schema.
Ricky

ricky 10
badge

17 jaar

er is het zelfde type motor ingekomen alleen een getunede met iets meer vermogen
ik zal volgende week eens een schema opvragen en de massa overal eens goed controleren .
bedankt voor de hulp
mvg
dennis

dennizz91 0

17 jaar

Dag Dennizz,

heb je je oude lichtschakelaar nog????Check ff of de nummers kloppen. Vooral of de laatste, vaak letter , ook klopt.
Op het oog zijn ze allemaal hetzelfde maar van binnen en qua schakelen zit er veel verschil in.
Ook de dimmers zijn waardeloos en geven vaak rare storingen.
Ook zou je kunnen checken of je claxon geen kortsluiting maakt gezien je nog al bezig bent geweest onder de motorkap,

Hans

Toledo GT 0

17 jaar

hoi hans ,
de verlichtings schakelaar heb ik gecontroleerd op de juiste werking .
de claxon maakt geen kortsluiting anders was mn zekering er denk ik wel uitgesprongen . tevens heb ik hiervan ook de stekker los gehad .

groetjes dennis

dennizz91 0

17 jaar

Denisss,

Massa controleren en anders vrees ik dat het toch in de bedrading zit verkeerd aansluiten of zoiets

Henkk 0

17 jaar

heb het eindelijk gevonden !
het massa draadje bij mn onsteking was omgedraaid met een sensor draadje hierdoor was er nauwelijks massa
thanks voor het meedenken !
mvg dennis

dennizz91 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.