Volkswagen Passat: Olieniveaulampje Passat 170 pk TDI gaat steeds branden

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI 170 pk

Passat heeft meerder storingen gekend, niveau koelvloeistof , hiervoor is drukvat incl. sensor vervangen
Storingen van niveuasensor voorraadvat ruitensproeier, na verwijdering storing over
Wat blijft is voortdurende storing aangeven, dat niveau en druk te laag is, oliekoeler is vervangen door vw dealer, alles is gereinigd, niveau op peil gebracht opnieuw niveau en druk te laag echter voldoende olie!!

afaassee

Geplaatst door afaassee (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jan T (20) PRO, 11 jaar geleden

dan zal de erste stap nu zijn om de oliedruk temeten om zeker teweten dat deze goed is.
wel motor warm laten draaien.
is de oliedruk goed dan wordt het electrich iets.
is de druk niet goed dan zal daar de oorzaak gezocht moeten worden.
hoe snel en hoe vaak gaat dat branden.
er zijn ook motoren waar de as van de olie pomp rond slijt en dan heb je ook geen druk meer maar dan heb je er steeds lasat van en kun je er ook niet meer mee rijden.

groetjes jan.

afaassee (0), 11 jaar geleden

We zijn niet verder gekomen met de Passat, wel heb ik vandaag moeten constateren dat de auto erg veel carterdruk heeft, als je de vuldop eraf haalt als motor loopt is er erg veel druk, auto gebruikt volgens dochter en schoonzoon behoorlijk veel olie, halve liter per 1000 km.
Ik weet het niet meer, ben bang voor behoorlijke motorproblemen.
Wie helpt mij uit mijn droom

rebel57 (0), 11 jaar geleden

Is de carterontluchting ook schoongemaakt????

afaassee (0), 11 jaar geleden

Het wordt alleen maar erger, wekelijks 1 liter olie bijvullen (minder dan 1000 km)
Advies was motorblok vervangen

kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden

Begint de turbo niet langzaam de geest te geven ?
Haal de inlaatslang bij de motor er eens af , en kijk als je gas geeft of daar veel olie uit spat.
Of waar hij aan de interkoeler zit , in ieder geval na de turbo.

afaassee (0), 11 jaar geleden

Passat inmiddels uitgebreid bekeken en alles nogmaals gecheckt, geen bijzonderheden kunnen vinden.
In mijn ogen iets teveel druk onder olievuldop, wagen goed warm gereden en hem eens maximaal laten lopen.
Trekkracht uitmuntend.
En heeft sinds 23 november geen olie meer verbruikt en geen olielampje wat gaat branden.
We laten het eerst zo.

jeroenmonteyne (0) PRO, 11 jaar geleden

En heb je de oliedruk nu al effectief gemeten? Misschien ben je nu wel de motor kapot aan het rijden...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.