Wij hebben een Golf in onderhoud die last heeft van een hoog olieverbruik.
Na een eerste diagnose zagen we dat de carterventilatieslang dicht gezogen zat en het carterventilatie huis sterk was vervuild. We hebben deze beide vervangen en de motor met Forte geflushed ( Inwendig gereinigd. )
Toch blijft het olieverbruik 1 liter op 1000 km.
Is iemand bekend met dit probleem en zijn er nog andere oplossingen als zuigerveren vervangen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kleprubbers, bekend probleem, Alleen is deze nog redelijk jong.
Ik had een GTI 2.0 16V, verbruikte ong. 1 liter op 1500 km. Heb alle kleprubbers laten vervangen en werd het wel wat beter van.
Schijnt dat die dingen hard worden, en die veer die erom heen zit slapper word, en dat bij hogere toeren de olie er tussendoor geperst kan worden. Kijk eens of die een behoorlijke pluim geeft bij koude start wegrijden. dat duid vaak op kleprubbers.. Maar het kunnen ook de schraapveren zijn in het ergste geval.
Deze motoren hebben veel last van kantelende zuigers.
Geen tikkende geluiden ?
inderdaad, en niet zo'n klein beetje ook! deze motor hadden ze nooit in het program moeten nemen!
maar goed hij is er nu éénmaal!
paul,
Ja, hij heeft ook last van tikkende geluiden. Wij dachten dit dit de klepstoters waren, omdat de motor ook nogal vervuild is van binnen. Maar dit zouden dus de zuigers kunnen zijn.
hallo marc..
tikkende geluiden lijkende op slechte klepstoters, dat is inderdaad het bekende zuiger probleem bij dit type motor!
mark, vervangen van het (onder)blok is de oplossing.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar