Hallo Allemaal,
Graag zou ik advies willen mbt mijn 2000-er Lupo 1.4/16V. In augustus gekocht met 139000 op de teller, bij VW dealer distributieriem en inlaatluchttemp sensor vervangen en groot onderhoud laten uitvoeren. Nu 15000 km verder heb ik in totaal ruim 2 liter (!) olie bij moeten vullen. Na twee dagen geparkeerd te zijn geen olie op de grond, als je op de motor zelf gasgeeft, dus op de hevel waar de gaskabel op zit, dat zit er olie aan m'n vinger. Motor loopt en trekt verder perfect, verbruik bij rustige rijstijl ca 1:17. Bij gas loslaten ook geen oliewalm uit de uitlaat. Vraag 1: is olieverbruik een bekend fenomeen van dit type motor en vraag 2: als dit niet het geval is, waar kan een lek zitten (wat ik vermoed dat het geval is) als de hevel van de gaskabel nat van de olie is?
Groeten,
Frank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitroepteken achter de 2 liter kun je rustig weghalen.
Ik zou me totaal geen zorgen maken met een verbruik van 1 liter op 7500 km. Bij 1 liter op 1000 km wordt het wat anders.
Je zult alleen af en toe olie moeten peilen en soms wat bijvullen.
Met het olieverbruik in dit geval is niets mis mee dit kan nog veel gekker het motortype (1.4 16v) staat er om bekent.
Gr. paul
Bedankt voor de info; valt me een beetje tegen van VW, maar het is kennelijk niet anders.
Groeten,
Frank
12 jaar
Ding is 12 jaar oud hoor. Er zijn auto's die dan niet eens meer rijden......
Heb zelf ook deze auto met dit type motor. Mijn km stand is nu 225 dkm. Mijn olieverbruik is ongeveer 1 liter op 15.000 km. Jouw olieverbruik ligt misschien hoger, maar vind ik nog niet schokkend. Misschien de olie een keer vervangen voor een betere? Ik gebruik altijd volsynthetisch van castrol. Heb hier nu 125 dkm mee gereden.
Ben.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar