close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Olstand prufen melding bij Golf V

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Hallo beste mensen,

Vandaag reed ik beetje rond brand ineens de Olstand Prufen, ok zal wel met die olie te maken hebben dacht ik. Dus ik naar benzinepomp, even peil gecheck en zat inderdaad HEEL klein beetje onder minimum. Nu heb ik zo'n iets gehaald van Shell Helix 10-40 voor Diesel, nu heb ik alleen de volle liter erin gegooid (en is het misschien tikkie boven de max). Ik vertel nu alle details zodat ik het probleem kan begrijpen. Nou nu verdwijnt dus de melding van Olstand prufen neit meer en vraag ik me af hoe zo dit is?.

Opzich is de peil (meer dan) goed, is het wellicht zo dat het uitgezet moet worden door de dealer. Ik ben van plan morgen naar Belgie te rijden, alleen echt gerust hart heb ik niet.. Ik heb de dealer al gebeld alleen morgen zijn de technici weer.

Ik hoop dat iemand mij meer kan uitleggen wat mijn probleem is en wat mij te wachten staat.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

issie81 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vw heeft een heel mooi instructieboekje bij de auto geleverd misschien eens raadzaam om die door te lezen

poppekast 0
badge

15 jaar

Hallo, volgens mij moet instr. paneel ook een signaal hebben van de schakelaar in het motorkapslot en mogelijk ook nog contact aan/uit. Laat iemand evt de motorkap nog iets aandrukken en schakel contact dan nog eens aan uit. Dacht dat het zo ook bij de golf 5 werkt.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

15 jaar

[quote=Jan227]Hallo, volgens mij moet instr. paneel ook een signaal hebben van de schakelaar in het motorkapslot en mogelijk ook nog contact aan/uit. Laat iemand evt de motorkap nog iets aandrukken en schakel contact dan nog eens aan uit. Dacht dat het zo ook bij de golf 5 werkt.

Groet Jan227[/quote]
Jan 227 heeft gelijk wat dat betreft, klopt van die motorkap schakkelaar.

hcaluwe 0

15 jaar

Klopt van die motorkap schakelaar.

Maar Tim, 10W40 hoort niet in een pompverstuiver TDI. Jij hebt VW 505.01 olie nodig, dewelke meestal in 5W40 komt (en tegenwoordig ook soms 5W30).

Rosse 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.