Volkswagen Polo 1997: Ontsteking timing

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AEE, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 55

Tijdje geleden is mijn hallgever (sensor) kapot gegaan. Nu heb ik een compleet nieuwe stroomverdeler met hallgever gehaald en opnieuw gemonteerd.

Ik ben echter al 2 weken bezig met het beetje bij beetje afstellen van de positie van de stroomverdeler.

De auto schokt met een interval van 1 seconde bij gas loslaten. Dus iedere keer voel je dat ie weer een stukje vooruit gaat en weer los komt.

Er even vanuit gaand dat de stroomverdeler in het midden gemonteerd zit:

Draai ik de stroomverdeler naar rechts verliest hij vermogen en gaat hij onrustig lopen, draai ik hem naar links heeft ie al zijn vermogen maar gaat hij stationair harder lopen (op zijn max rond de 1800 rpm).

Nu heb ik inmiddels de stroomverdeler op een goede positie staan maar ik krijg het schokken tijdens gas loslaten er niet uit.

Iemand weet hoe dit kan?

TachoTech

Geplaatst door TachoTech , lid sinds 3 maanden geleden

1 Reactie

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Je zult moeten beginnen met je ontsteking goed op tijd te zetten , hier voor nodig een stroboscooplamp .
Schokken kan ook ergens anders door veroorzaakt worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.