Hallo
Het gaat om een polo 86c waterpomp, deze is vervangen geworden door de garage met de riem.hij kwam terug en maakte lawaai, luisterend met een stethoscoop toch erachter gekomen het is de waterpomp die lawaai maakt.
Terug bij de garage en daar hadden ze het geluid ook gehoord en een nieuwe erin gezet en die maakte het geluid ook,ze hebben gezegd het ligt dus aan de spanning van de riem, die hebben ze aangepast .
Hij is nu stil ,maar als ie warm is gaat ie best moeilijk aan ,met behulp van beetje gas te geven loopt ie wel.
Maar af en toe hoor je de pomp toch weer,maar niet meer zoals eerst ,daar liep ie stationair al met het geluid.
Hij heeft dus nu beetje gelekt met kv, dus uit het expansievat.
Stond ook erg hoog ,slangen waren niet hard ,geen olie bij de kv.
Tempsensor is nieuw,bougies en kabels en verdeelkap met rotor is nieuw.
Is dit een bekend probleem van de polo?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je na 31 jaar niet meer van een "bekend" probleem kan spreken.
Deze auto heeft al een leven achter zich.
Wat voor lawaai is het; piepen, rammelen....?
En waarom doet de tweede nieuwe pomp het ook..?
Het geluid is eigenlijk dat de riem te gespannen was, het geluid is zo schurend geluid.
,ze hadden met de nieuwe pomp het ook ,en ze hebben een andere spanning gedaan.ik zelf heb hem nu gevoeld aan de riem,je kunt hem aan de lange kant hem een kwartslag draaien. Hij loopt ook goed en draait lekker ,alleen met warme motor start ie dus slecht .vriendin had nu flink gas moeten geven om hem te starten en toen hoorde we weer de pomp schurend.
2 jaar
Dat slecht starten staat los van het geluid dat de pomp zou maken , je hebt 2 problemen lijkt mij , deze riem drijft ook de dynamo aan dacht ik ?
Het is de distributie riem wat de waterpomp aandrijft en de pomp is ook het stelmechanisme voor de distributie riem te stellen. De dynamo is samen met een nieuwe v snaar gemonteerd(was ik vergeten te melden)
2 jaar
Klopt inderdaad gaat ook voor mij ver terug , deze is met exentrische waterpomp , dat je hem op de lange kant op een kwart kunt draaien is 90 graden , dat is goed in koude toestand.
Hoor je niet de riem van de dynamo , staat deze gewoon niet te slap ?
Dat hij slecht aan slaat heeft zoals reeds geschreven niets met je riem te maken , klepepeling moet nog gesteld worden bij deze auto , met stelplaatjes , staat de ontsteking goed , riem ligt op tijd ?
Hallo
Kan het ook nog komen door het brandstoffilter ,die heb ik nog niet kunnen vernieuwen.de riem staat op tijd ,de kleppen heb ik de chims niet en ontsteking kan ik niet controleren (Heb geen stroboscooplamp?
2 jaar
Kan van alles wezen, met onvoldoende kennis en gereedschap ben je aangewezen op onnodig geld uitgeven , net zolang dingen vervangen tot je misschien de oorzaak gevonden hebt , beter eens langs een universele garage rijden met een oude monteur in dienst.
Nou met je antwoord ben ik niet helemaal mee eens, dit is een auto die we niet zo lang hebben.
Als wij een nieuwe wagen gaan aanschaffen, komt er altijd de gewone standaard vervangingsinderdelen, zoals bougies, verdeelkap,rotor brandstoffilter luchtfilter olie filter en olie,distributie riem waterpomp (bij deze was ie al vervangen maar door lekkende keerkringen moest ie weer vervangen worden)en dynamo.
Je weet nooit wat de vorige eigenaar heeft gedaan of zo gelaten.
En we waren na een universele garage gegaan voor de riem te plaatsen.
2 jaar
Probleem met starten is opgelost, er zat dus een andere onsteking op, ik had een tweede handse gevonden, die zit erop en liep meteen goed ,goed afgesteld .
Mvg
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar