close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: ontstekingsproblem / startprobleem

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 cc

Probleem: De wagen is eens beginnen stotteren, en slaat nu helemaal niet meer aan.
de bougies vonken helemaal niet.
Als we de hall-gever demonteren, en deze aangesloten met de hand ronddraaien, met contactslot ingeschakeld, vonkt de bougie prima.
monteren we nu de hall-gever, en laten we via de startmotor deze draaien, is er geen vonk te zien.
Ook de plus die op de hall-gever toekomt is niet aanwezig als de startmotor ronddraait.
Dus geen vonk =geen ontsteking = motor start niet.

Weet iemand hoe dit komt, Als je het contactslot inschakeld tot de lampjes branden is er wel voedingsspanning op de hall-gever.
Start de startmotor, en er is geen voeding meer op de hall-gever.

Mag ik om te testen de volle 12V op de Hall-gever aansluiten?

Zijn er nog sensoren die mogelijks de spanning onderbreken tijdens het starten ?

Ik moet zeggen de computer printplaat is wel erg aangetast ( wagen is tweedehands ) zou dit ook een van de oorzaken kunnen zijn ?
Bedankt voor je reactie.

Geplaatst door

Luc De Bock (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Contactblokje van het contactslot kapot, er zal tijdens het starten geen spanning op de plus(15) van de bobine staan.
Zet daar maar eens 12 volt op met een gezekerde noodvoeding.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

als de motorniet start is je accu leeg
anders slaat ie niet aan

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Hans,
Er staat wel een computer tussen die zowel Hall-gever als Bobine aanstuurt.
Deze computer krijgt wel spanning tijdens het starten, maar de Hall-spanning valt naar "nul".
Ik heb ook al aan het contactslot gedacht, maar wat bedoel je met het contactblokje, is dit de stekker waarop de draden zitten of echt het blokje op het slot.
Bedankt alleszins.

Cars en motors,
Wat bedoel je met als de motor niet start is je accu leeg ???
De startmotor draait soepel rond, maar er is geen vonk .
Weet je hier iets meer over ?
Bedankt.
De startmotor

Luc De Bock 0

16 jaar

heb jij een startmotor met ,,een,, of ,,twee,, kleine aansluitpunten,en een dikke aan je startrelais

[quote=Luc De Bock]Hans,
Er staat wel een computer tussen die zowel Hall-gever als Bobine aanstuurt.
Deze computer krijgt wel spanning tijdens het starten, maar de Hall-spanning valt naar "nul".
Ik heb ook al aan het contactslot gedacht, maar wat bedoel je met het contactblokje, is dit de stekker waarop de draden zitten of echt het blokje op het slot.
Bedankt alleszins[/quote]
Met het contactblokje bedoel ik het electrischedeel van het contactslot. De bobine krijgt toch rechtstreeks spanning van het contactslot?
Heb je het geprobeerd met een noodvoeding op de bobine wil de motor dan wel aanslaan?

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

[quote=Hans4037]Met het contactblokje bedoel ik het electrischedeel van het contactslot.[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img81.imageshack.us/img81/7334/4a...[/img][/url]

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

trek anders van de dikke draad op de startmotor die de startmotor IN GAAT en draad naar de voedig van de bobine erbij
dan heb je met starten altijd de maximale spanning

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Robby,
De startmotor heeft 2 kleine klemmen, waarom wil je dit weten ?

Hans en Cars en Motors,
de bobine krijgt niet rechtstreeks spanning.
Zij wordt gevoed via een module ( bosch-module 0261200257 ), een module die ook de carburator stuurt.
Daarom durf ik deze niet rechtstreeks aan de 12 V hangen. De spanning die van de module komt is lager.

Kan je dit contactblokje losmaken van het slot, of is het een geheel.

Bedankt.

Luc De Bock 0

16 jaar

als je een draad trekt van dat 2e contact op de startmotor of zoals ik schreef dan heb je met starten ongeveer 10 volt op de bobine staan
en dat is dan ook alleen met starten

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

het moet inderdaad een contactblokje zijn die gaan vaak kapot.

dan gaat er een kant naar je startslot en laat de startmotor draaien en de andere kant gaat naar de bobine en daar zal de knel wel zitten leg eens een draad aan van plus naar dat kontakt dat naar de bobine gaat en kijk of hij dan wel met starten aanslaat,zo ja zal je startmotor wel kaduuk zijn en geeft tijdens het starten geen spanning door naar de bobine

Allen bedankt voor de suggesties.
Veel geleerd,Het was een kwestie van een hele hoop slechte massa kontakten.
Toch nog 1 vraag.
De voorontsteking, op welk merkteken stel ik de voorontsteking in.

Luc De Bock 0

16 jaar

Blijkbaar is er toch nog iets mis. kan een distributieriem 1 tand verspringen ???
Want ik heb de verdeelkop nogal wat (+- 6mm ) moeten verdraaien om de wagen terug aan de praat te krijgen.
Om dit te kontroleren, staan er overal merktekens waar ik gebruik van kan maken, of heb je speciaal gereedschap nodig ?

Wat er gebeurt is weet ik niet, maar de onsteking stond +-15° te vroeg wat enorme krachten op de startmotor e a teweeg bracht,
vandaar mijn vraag of een distributie zomaar 1 tand kan verschuiven ?

Luc De Bock 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.