Golf 1.4 AEX met G3 Necam / Coltec VG392
Probleem: soms afslaan bij stationair, of bij afremmen. soms stotteren vanuit laag toerental
optrekken / rijden / accelereren tot ca 2000/2500 toeren.
Hieronder probeer ik zo goed mogelijk de door mij opgevallen dingen te beschrijven, om
makelijker een indicatie te krijgen wat aan de hand kan zijn:
Op benzine loopt alles zoals het hoort.
De koltec VG392 zit er nog geen jaar in, de auto was aangekocht met de nieuwe verdamper.
auto liep daarvoor niet meer op lpg.
Met de motor op kontakt zetten gaat het linker lampje (0) bij de necam schakelaar eerst op
rood, en komt geleidelijk de groen lampjes van de indicatie hoeveel gas in de tank is, de
rode (0) gaat dan uit.
Het rechter lampje gaat om en om rood en orange knipperen, en blijft dit doen als je de
motor niet start.
De schakelaar heeft aan de achterkant 1 stekker leeg, een grijze draad hangt er los achter.
[url=http://img116.imageshack.us/my.php?image...][img=http://img116.imageshack.us/img116/8738/...][/url]
[url=http://img116.imageshack.us/my.php?image...][img=http://img116.imageshack.us/img116/2300/...][/url]
Met starten op lpg slaat die soms af, en wil die niet sationair draaien. herstarten geeft
vaak hetzelfde probleem. Als je dan goed het gas inhoud en de motor 2000 toeren laat draaien
dan gaat het na een paar seconden soms wel goed.
Wat me wel opgevallen is dat waarschijnlijk de omschakelmodule (necam 238500-115) eerder
klikte wanneer gas gegeven wordt, (of zit er nog een ralais voor het lpg bij de zekeringkast
in de buurt? Het klikken was weg als je op benzinen overschakelde) wanneer het gas weer in
de vrije stand komt klikte die weer. Dat doet die nu niet meer. (Het kastje heb ik even
opengedraaid, en kan zo niets zien aan de 3 blokjes binnenin. Een brandgeur zit er ook niet
in.)
bij het afslaan bij het naderen van een rotonde oid hoor je vaak de klep in de tank
dichtklappen.
Alle connectors los gehad en zo mogelijk schoongemaakt en met kontaktspray ingespoten.
Vacuumslangetjes nagelopen, het slangetje bij de kop met "linnen" erom lijkt me niet te
jovel meer, maar weet niet of je die zo aan de blokzijde eraf kunt trekken.
De ontluchtingsslang van het onderblok naar het luchtfilterhuis heb ik schoongemaakt en van
alle sludge ontdaan. zat propvol. aan de rechterkant van de gasklep lijkt het wel dat het
iets lekt. (pakking? of olie vanuit het carter wat aangezogen wordt?)
hopelijk heeft iemand een idee / tips waar ik het moet zoeken..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De vaccuumslangetjes welke met stof bekleedt zijn geven vaak de meeste problemen.
Zeker de moeite waard om die uit voorzorg te vervangen.
Het afslaan kan ook veroorzaakt worden door een te lage gasdruk uit de verdamper of een slecht werkend gasverdeelhuis.
Ook is het mogelijk dat de lambdasonde stuk is waardoor de gasdosering verkeerd wordt aangestuurd.
Dus even de lambdasonde door (laten) meten door iemand die weet wat die moet meten.
Groeten en succes,
Kees
@ Kees, bedankt voor de reactie.
Intussen heb ik de handleiding van je website ook gelezen. Foutcodes 12 en 45.
Kan je het met stof bekleede slangetje er zo aftrekken aan blokzijde? en kan dit met een regulier rubber slangetje vervangen worden?
b.v.d.
Marco
16 jaar
Marco,
Je kunt het slangetje er gewoon af trekken en vervangen door een passend slangetje.
Deze slangetjes zijn doorgaans dunner dan de anderen.
Groeten,
Kees
16 jaar
Hallo Kees,
Probleem verholpen.. Naast de verdeler zit een kastje waar de slang op het stangetje gescheurd was. stukje ingekort, en hopla..
Verder had de stroomverdeler iets aanslag, deze even met de dremel en een borsteltje opgepoetst, en dat deed het mooier stationair lopen weer goed.
Bedankt !
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar