Volkswagen Golf III : Centrale deurvergrendelingspomp blijft brommen/hangen.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Als ik mn portieren van het slot afhaal blijft mn centrale vergrendelings pomp achter brommen, niet goed dus.
Heb de zekering er maar voor de zekerheid uitgetrokken om doorbranden te voorkomen.
Maar nu? Ik hoop dat iemand me wegwijs kan helpen.
L deurpaneel losgehaald, alle slangen zaten vast, voor ik de hele auto onderste boven ga halen is hier geen test voor om te kijken of de CV pomp niet stuk is? Slang bij doorvoerrubber is nog heel.
Kan ik bv de slangen bij de pomp achter los koppelen om te kijken waar het lek zou kunnen zitten? (Zitten 2 slangen) en zoja moet dat met ingestoken zekering, want nu heb ik die dr uitgetrokken om verbranden tegen te gaan.

Ik hoop dat iemand me helpen kan!

VWgolf3cabrio

Geplaatst door VWgolf3cabrio (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

met een vacuum pomp alles testen
als de slangen heel zijn is er een deur mechaniek waarvan het membraam gescheurd is (komt vaker voor)

VWgolf3cabrio (0), 15 jaar geleden

Dus dr is wel een pomp voor, bij de VW dealer vertelden ze me dat dit er niet was....zij beweerden dat ik alle panelen los moest halen..
En die membramen, waar zitten die in de portieren? Mn raam klappert wel sinds kort weet niet of dat ermee te maken heeft?

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

is gewoon een vacum pompdie ok voor andere dingen gebruikt wordt
maar ik denk dat je ato te oud is voor die dealer
en die membramen zitten in de slotmechnieken
als je handig bent en gedult hebt kan je proberen ze te repareren

VWgolf3cabrio (0), 15 jaar geleden

Kan ik die test ook zelf uitvoeren dus zonder vacuum pomp door de slangen los te trekken en af te doppen, zodat ik weet waar ik ongeveer zoeken moet?

Of hebje daar echt de zuigkracht van een vacuum pomp voor nodig? Kans is wel groot dat het de bestuurders deur is, die wordt het meest gebruikt natuurlijk.
Hoe kan ik ze dan testen zonder pomp?

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

met een fietspomp en mano metertje de druk meten en aflezen op druk verlies

kitszr (0), 15 jaar geleden

Er hoeft geen lek te zijn. Het kan de pomp zelf zijn. Onlangs een Passat uit 96 gehad waarvan de pomp acherin ook constant bleef werken, andere pomp, probleem opgelost.

VWgolf3cabrio (0), 15 jaar geleden

Nou presies, dat was dus hier dus ook het probleem, de pomp was inwendig lek.
Dr zit nu een ander op(Tweedehands ze waren nieuw nogal prijzig) en nu werkt het weer.
Gelukkig maar! Probleem was snel gevonden bij de dealer die al aangaf dat dit vaker voorkwam.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.