Volkswagen Golf 4 1.8 V5: oplopende tempratuur alleen bij hoog toerental

dit is de storing van het jaar !!!
wij hadden een Volkswagen Golf 4  1.8 V5  met de volgende klacht. bij stationair draaien bleef watertemperatuur ok, waarneer je dan een stukje ging rijden dan vloog de tempratuur omhoog. Na veel testen van het koelsysteem en ontluchten van het systeem kwamen we er achter dat het plastic schoepen wieltje van de waterpomp los was geraakt.
waarneer nu de auto stationair draaide deed het schoepje het nog net een beetje, maar waarneer je dus de toeren verhoogd gaat deze doorslippen. Volkswagen dealer wist niet wat hij hoorde. maar let op deze klacht gaat vaker voorkomen.

marrewijk

Geplaatst door marrewijk (0) PRO , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 22 jaar geleden

Deze klacht komt zeer veel voor bij BMW diesels, ook toegepast in de Omega B. Vooral na of tijdens een roetmeting!!!

F._Kormelink (0) PRO, 22 jaar geleden

Hetzelfde probleem gehad met een golf 1.6 aee motor, klacht was dat de kachel niet warm werd!

Barry826 (0), 20 jaar geleden

Heb nu met m'n Golf 1.6 uit '99 hetzelfde probleem. Na slechts 104.000 km ook het schoepenradje van de waterpomp los!! Kosten:200 Euro... Het probleem was dat de auto slecht warm wordt. Eenmaal op temperatuur (90gr.) lijkt alles O.K. Ook in de file. (?) De eerste gedachte is uiteraard de thermostaat. HELAAS... Belachelijk dat dit nu al defect raakt!

Roy10511 (0) PRO, 20 jaar geleden

Wij kennen het probleem ook, met dat schoepenwieltje! Ook al gehad met een audi A4 van 99 een 1.6 16 v !!!!!!!!!!! Deze liep ook warm!

r9225 (0) PRO, 17 jaar geleden

bij alle vw, audi, seat,skoda benzine's altijd bij vervangen distr. ook waterpomp en spanrollen vervangen !!!!!!!!!!!!!! anders krijg je later problemen.

r9225 (0) PRO, 17 jaar geleden

bij alle vw, audi, seat,skoda benzine's altijd bij vervangen distr. ook waterpomp en spanrollen vervangen !!!!!!!!!!!!!! anders krijg je later problemen.

caddy1492 (0) PRO, 17 jaar geleden

leuk vind ik wel dat een imitatie waterpomp (van bijvoorbeeld het merk kühne) wel over een stalen schoepenrad beschikt. deze gaan niet stuk. zijn goedkoper dan origineel maar natuurlijk wel een stuk zwaarder:) wel 120 gram zelfs. voor vw zal dit wel de kostenbesparingsfactor zijn.......

Benny1078 (0) PRO, 17 jaar geleden

Bij ons staat ook een passat 1800 20v van het bouwjaar 2000 en die wordt ook warm boven de 3000 toeren en daar gaat morgen de waterpomp ook af om te controleren

volgwagen (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=caddy1492]leuk vind ik wel dat een imitatie waterpomp (van bijvoorbeeld het merk kühne) wel over een stalen schoepenrad beschikt. deze gaan niet stuk. zijn goedkoper dan origineel maar natuurlijk wel een stuk zwaarder:) wel 120 gram zelfs. voor vw zal dit wel de kostenbesparingsfactor zijn.......[/quote]
ik denk eerder het gewichtbesparingsfactor.

komt idd veel voor: let ook even op de T5 hier breekt de as(een dikke metalen) compleet doormidden. en idd eerste gedachte is de termostaat, maar nee.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.