135 bezoekers online

Volkswagen Golf VI: P0407 en hoe het roetfiltergenereren

Bouwjaar: 2010, Brandstof: diesel, Motorinhoud (cc): 1600

De foutcode P0407 lezen we uit met Vagcom en betreft een probleem met de EGR.(te laag signaal).

Iemand die ervaring heeft in deze storing, bv egr die vaker stuk gaan of andere voorkomende oorzaken?

Verder blijkt dat dit roetfilter niet meer regenereert en 32% vol zit. Met VAgcom zou je dit kunnen doen. Iemand ervaring mee? Lees bij Gerrit Speek dat het via een bepaalde procedure mogelijk is, maar de meetwaardeblokken worden niet opgelicht en moet dus iets anders dan daar vermeld.

Siem Bijman

Geplaatst door Siem Bijman PRO , lid sinds 19 jaar geleden

9 Reacties

0

Beste antwoord, geplaatst door Siem Bijman, 3 jaar geleden

Dank voor je suggestie, maar ik heb de egr gecheckt op weerstand en de baan is onderbroken.. Dus egr is stuk.

Even wachten nu op reactie van de klant.

0

Diagnoseoplocatie.nl, 3 jaar geleden

P0407 is dat de potentie meter in de egr een onaannemelijk laag signaal geeft, slechte voeding, draadbreuk in de signaaldraad ed.

Succes mvg diagnoseoplocatie.nl

0

Siem Bijman, 3 jaar geleden

Gaan we mee aan de slag.

Thx!

0

arjenhofstra, 3 jaar geleden

Die 32% vol is dat de roetwaarde? In dat geval zou het filter niet al te lange tijd terug nog geregenereerd zijn.

0

Siem Bijman, 3 jaar geleden

Het roetfilterlampje brandt. Is 1100 km terug geregenereerd Arjen en staat in noodloop. Storing wissen en die is gelijk weer terug.

Heb gemeten aan de egr en daar heb ik 5V en massa en op de signaaldraad 1.0 Volt.

Ga de weerstand meten om te kijken of daar een onderbreking in zit.

Ik denk dat de regeneratie niet gebeurt vanwege die foutcode, maar weet dat dus niet zeker..

0

Diagnoseoplocatie.nl, 3 jaar geleden

Inderdaad even op de ECU de signaal meten. Kan je de feedback (in Voltage het liefst) zien van de EGR op de scantool? Anders kan je de 5volt ook doorverbinden met de signaal en de verandering bekijken op de scanner(met een 5k ohm weerstand er tussen, dit omdat als hij gesloten ligt aan de massa, dan maak je sluiting in het 5volt circuit) . Als die veranderd dan is het draad niet onderbroken (weet niet waar de ECU zit, soms is het niet te doen om hem uit te graven).

Succes

Mvg diagnoseoplocatie.nl

0

arjenhofstra, 3 jaar geleden

Hier nog een linkje naar ross tech, daarmee zou het geforceerd regenereren moeten lukken.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...

0

Diagnoseoplocatie.nl, 3 jaar geleden

Had je verkeerd begrepen mbt weerstand, dacht in de bedrading naar de ECU. Maar fijn dat je het gevonden hebt.

Mvg diagnoseoplocatie.nl

0

Siem Bijman, 3 jaar geleden

Dank je jongens, vaak is het teleurstellend dat de klant de reparatie niet laat uitvoeren (vanwege de kosten?) en op zoek gaat naar een alternatief.

We kunnen hem dus niet repareren, maar gelukkig de diagnose wel kunnen stellen..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf VI of stel zelf een nieuwe vraag.