Iemand nog tips voor het vervangen van de thermostaat van Passat uit 2001?
reden:
bij het uilezen (VAG-COM) komt de bedrijfstemperatuur niet hoger dan 78 graden! (of is dit normaal bij een TDi?)
op het daschboard geeft de meter soms wel hoge waarde aan en soms blijft hij in de hoek liggen
(of is dit een bekend probleem bij een passat?)
als je voor de auto staat zit hij aan de rechterkant van het motorblok (voorkant)
kun je er eigenlijk gemakelijk bij? zonder al te veel los te halen?
ik dacht zelf:
boveplaat motor loshalen (kunstof kap)
onderkant beschermingsplaat loshalen (afvoeren oude koelvloeistof)
verder loshalen het flensje en oude thermostaat verwijderen en nieuwe pakking plus thermostaat plaatsen
nieuwe koelvloeistof en laten onluchten (zonder expansievat dop)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=ATi-VR6]ik dacht zelf:
boveplaat motor loshalen (kunstof kap)
onderkant beschermingsplaat loshalen (afvoeren oude koelvloeistof)
verder loshalen het flensje en oude thermostaat verwijderen en nieuwe pakking plus thermostaat plaatsen
nieuwe koelvloeistof en laten onluchten (zonder expansievat dop)[/quote]
Op deze manier moet het zeker lukken.
Gr. paul
Thermostaat is vervangen
was alleen even gepruts met die flens loshalen/monteren van het motorblok aangezien je bij het monteren goed moet op letten
dat het afdichtings rubber niet scheef er tussen komt (dynamo zit wat in de weg)
verder is het goed te doen!
het probleem wat deze auto had:
Temperatuur meter op dashboard liep niet meer op (bleef hangen in de hoek)
daarvoor was de temperatuursenor al wel vervangen, daarna thermostaat vervangen en probleem opgelost!
Arie,
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar