Volkswagen Passat: Passat 2.0tdi roetfilter probleem

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI 103kw 6bak

Hallo Heren,

Ik ben in het bezit van een Vw passat 2.0 tdi met roetfilter, na 95.000km op de teller begon de motor te tikken. Ik de auto stil gezet en gebeld naar de dealer, deze heeft de auto opgehaald en al snel was duidelijk dat de nokkenas en de klepstoters versleten waren. Dit alles vervangen, olie druk gemeten en dit was ok (dacht de dealer) na 3000km te hebben gereden weer het zelfde probleem. Conclusie er moet een nieuwe oliepomp in het blok, een modificatie. Dit alles valt bedrogen uit. Want na het demonteren van de carterpan en de krukas lagerschalen, waren ook deze versleten. En de volgende conclusie, een nieuwe motor. Nou daar sta je dan met een VW die zo dood als een pier is. Wij hebben besloten een nieuwe motor te laten monteren(met de zelfde motorcode BMP) omdat dit de goedkoopste oplossing zal zijn. Zo gezegd zo gedaan. Maar nog geen 100km te hebben gereden gaat het lampje van het roetfilter branden op het dashboard, even resetten en klaar "toch"!!! Ik was de straat nog niet uit, of daar was hij weer en met nog een lampje, die van het gloeispiraal en vervolgens kwam het motor management lampje ook nog even branden. Snel weer retour met de auto en deze staat er nu alweer 2wkn zonder ook maar enig resultaat. Ze krijgen de storingen er niet uit, en die van het roetfilter wordt niet eens weergeven op de kast?.. Heeft iemand van jullie een oplossing. Ik zal kijken of ik de foutcodes kan krijgen, zodat ik deze kan posten.

Help!

Speedyace

Geplaatst door Speedyace (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Speedyace]Hallo Heren,

Ik ben in het bezit van een Vw passat 2.0 tdi met roetfilter, na 95.000km op de teller begon de motor te tikken. Ik de auto stil gezet en gebeld naar de dealer, deze heeft de auto opgehaald en al snel was duidelijk dat de nokkenas en de klepstoters versleten waren. ![/quote]
Na dit gebeuren had de dealer de modificatie al uit moeten voeren........., het was hun bekend.

Gr. paul

Speedyace (0), 15 jaar geleden

Hoi Paul,

Ik heb hier een hele discussie over gehad met de dealer. Ze wisten mij te vertellen dat mijn serie nummer buiten de terugroep actie viel en dat ik dus buiten de garantie val cq coulance regeling. Dus dit is dan ook mijn laatste vw geweest tot nu toe. Ik had een deal willen sluiten om een CC te gaan kopen. Maar dat feest gaat niet door, de volgende gaat een BMW 530D worden.

ERwin_jah (0) PRO, 15 jaar geleden

BekenD Paul grapje hehe haha

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=ERwin_jah]BekenD Paul grapje hehe haha[/quote]
een bekendt vaudje bedankdt

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=ERwin_jah]BekenD Paul grapje hehe haha[/quote]
Bedankt voor je oplettendheid ....;

Gr. paul

ERwin_jah (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=ERwin_jah]BekenD Paul grapje hehe haha[/quote]
Bedankt voor je oplettendheid ....;

Gr. paul[/quote]
Nee is niet slecht bedoeld, echt niet hé, gewoon no hard feelings en geen zinloos discussie meer vind ik greetz

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.