Bij deze Passat 2500 V6 TDI gebeurt er het volgende:
Na 1000 à 1500 km is het olie niveau gestegen met 1 liter en er is geen waterverlies bij deze motor.
De injectoren zijn getest op lekken tussen het verstuiverlichaam /nozle, sproeibeeld en openingsdruk, dit door een Bosch Diesel Specialist ( Van Rompay / Heist o/d Berg).
Motor draait goed, trekt goed door, geen foutcodes aanwezig natuurlijk. Eigenlijk is er aan de auto niets op te merken, behalve dat het oliepijl stijgt.
Iemand een idee ?????
Alvast bedankt om mee te denken.
PS: Km - stand 195.000 km
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft deze een roetfilter en gaat het regenereren allemaal goed?
Deze Passat (2004) heeft geen DPF filter, maar wel een "gewone" oxidatie kat. Eéntje voor elke bank
Het moet haast wel dat er diesel bij de olie komt op een of andere manier.
Deze heeft geen opvoerpomp op de kop zitten die lek kan zijn? (dan loopt de diesel via de nokkenas uiteinde de motor in).
Bij dit type motor zit er geen opvoerpomp op het einde van de nokkenassen ( alleen de onderdrukpomp voor de rembooster). De brandstofpomp (Bosch VP 44 ) staat gemonteerd tussen de cilinderbanken en is aangedreven door een apparte dustributieriem en maakt geen contact met inwendige delen van de motor.
Zeer vreemd probleem, het probleem kan bijna niet anders dan bij de injectoren zitten.
Heb je de olie al laten analyseren of zelf goed bekeken?? Er zal een vloeistof bijkomen, dus wellicht goed te weten welke.
Ondertussen de injectoren laten hertesten door een ander bedrijf.
Twee injectoren lekten langs de schroefdraad verbinding aan de nozzle.
Alles terug gemonteerd en opnieuw een olie staal opgestuurd naar het labo en er was geen olieverdunning meer.
Ondertussen daalt het oliepeil tijdens het rijden en er moet olie bijgevuld worden alle 7 à 10 000 km, wat 100% normaal is voor een Passat V6 TDI met 200.000km op de teller.
Mooi zo! Weer een probleem opgelost. Dank voor je terugkoppeling. Loopt de auto nu niet een stuk beter overigens?
De auto loopt inderdaad een stuk beter en verbruikt iets minder . Sinds de injectoren veranderd zijn is deze wel een pak vinniger.
Het probleem kon niet anders dan in de injectoren gezeten hebben, maar is je denkt er niet direct aan.
Groeten.
Mag dicht, opgelost
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar