Volkswagen Passat: Passat 2500 TDI -V6 - 180 pk - oliepeil stijgt

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: V6 - 2500 TDI

Bij deze Passat 2500 V6 TDI gebeurt er het volgende:

Na 1000 à 1500 km is het olie niveau gestegen met 1 liter en er is geen waterverlies bij deze motor.

De injectoren zijn getest op lekken tussen het verstuiverlichaam /nozle, sproeibeeld en openingsdruk, dit door een Bosch Diesel Specialist ( Van Rompay / Heist o/d Berg).

Motor draait goed, trekt goed door, geen foutcodes aanwezig natuurlijk. Eigenlijk is er aan de auto niets op te merken, behalve dat het oliepijl stijgt.

Iemand een idee ?????

Alvast bedankt om mee te denken.


PS: Km - stand 195.000 km

stevends

Geplaatst door stevends (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Heeft deze een roetfilter en gaat het regenereren allemaal goed?

stevends (0) PRO, 13 jaar geleden

Deze Passat (2004) heeft geen DPF filter, maar wel een "gewone" oxidatie kat. Eéntje voor elke bank

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Het moet haast wel dat er diesel bij de olie komt op een of andere manier.
Deze heeft geen opvoerpomp op de kop zitten die lek kan zijn? (dan loopt de diesel via de nokkenas uiteinde de motor in).

stevends (0) PRO, 13 jaar geleden

Bij dit type motor zit er geen opvoerpomp op het einde van de nokkenassen ( alleen de onderdrukpomp voor de rembooster). De brandstofpomp (Bosch VP 44 ) staat gemonteerd tussen de cilinderbanken en is aangedreven door een apparte dustributieriem en maakt geen contact met inwendige delen van de motor.

Zeer vreemd probleem, het probleem kan bijna niet anders dan bij de injectoren zitten.

Alex218 (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je de olie al laten analyseren of zelf goed bekeken?? Er zal een vloeistof bijkomen, dus wellicht goed te weten welke.

stevends (0) PRO, 13 jaar geleden

Ondertussen de injectoren laten hertesten door een ander bedrijf.
Twee injectoren lekten langs de schroefdraad verbinding aan de nozzle.
Alles terug gemonteerd en opnieuw een olie staal opgestuurd naar het labo en er was geen olieverdunning meer.

Ondertussen daalt het oliepeil tijdens het rijden en er moet olie bijgevuld worden alle 7 à 10 000 km, wat 100% normaal is voor een Passat V6 TDI met 200.000km op de teller.

Alex218 (0) PRO, 13 jaar geleden

Mooi zo! Weer een probleem opgelost. Dank voor je terugkoppeling. Loopt de auto nu niet een stuk beter overigens?

stevends (0) PRO, 13 jaar geleden

De auto loopt inderdaad een stuk beter en verbruikt iets minder . Sinds de injectoren veranderd zijn is deze wel een pak vinniger.
Het probleem kon niet anders dan in de injectoren gezeten hebben, maar is je denkt er niet direct aan.

Groeten.

stevends (0) PRO, 12 jaar geleden

Mag dicht, opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.