Volkswagen Passat: Passat houd in bij acceleratie

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Bij het accelereren houdt de motor af en toe in, je voelt de auto even schokken en dan pakt hij hem ook wel weer op.
Bij constante snelheid is alles OK. Wat kan dit zijn?

k70

Geplaatst door k70 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Benny Vee (0) PRO, 12 jaar geleden

Kan brandstofgebrek zijn door vervuild brandstoffilter of olie in het filter.
Maar kan ook de kabelboom van de verstuivers wel doen door slecht contact maar dan heb je ook storing dus is het misschien verstandig om eerst storing te laten uitlezen.

Martina (0), 12 jaar geleden

Hoi,

Probeer even in de 4 of 5de versnelling of de auto boven de 3 á 3500 toren te krijgen is.
Lukt dit niet, dan is op zeker je luchtmassa meter kapot, komt veel voor bij deze motoren.
Wij hebbe drie dieseltjes gehad en bij allemaal de LMM overleden.
Acceleratie, slecht en de auto's waren niet meer boven de 3500 toeren te krijgen.

Succes, groetjes Martina

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

En als je hem uitleest en er staan geen storingen in dan voor 99% inderdaad de luchtmassameter.

k70 (0), 12 jaar geleden

Auto is uitgelezen> geen storing. LMM is daarop vervangen maar probleem is er nog. Brandstoffilter zit er 6000 km op> ook geen verbetering.
Kabelboom lijkt OK.
Tijdens het accelereren verneem je de auto even inhouden en dan pakt hij hem weer op.
Als het een benzine auto zou zijn ga je denken aan een bougiekabel die doorslaat oid.
Ik ga verder zoeken en overleggen met de garage wat het probleem dan kan zijn. Bedankt in ieder geval voor de tips.

rebel57 (0), 12 jaar geleden

Misschien een probleem met de KAT? Ik heb dat wel eens gehad, er ging toen een stuk keramisch mat voor de pijp zitten.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Klink de motor nog zoals het hoort? Heb ze wel eens gezien met versleten nokkenassen en defecte klepstoters.
En hoe is het oliepeil? Is die niet toevallig hoger geworden de laatste tijd en ruikt naar diesel? Zoja dan probleem in de tandempomp op zijkant cilinderkop of de verstuivers lekken in de cilinderkop.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.