auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: passat TDI automaat rookt en trekt niet

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 TDI 100 pk

ik heb hier een passat staan

bwj 2002 1900 TDI 100pk automaat

motor loopt goed alleen hij rookt heel erg en gaat niet harder dan 140 km/h en trekt totaal niet

hij heeft 260.000 km gelopen

iemand enig idee?

Geplaatst door

ricardo01 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

EGR-klep blijft hangen. dichtzetten dmv een alu plaatje is de oplossing.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

dan gaan we dat morgen even proberen

bedankt tot zover

ricardo01 0

17 jaar

ik heb de klep deichtgezet zoals omschreven maar dit helpt echter niets

heb hem laten uitlezen en daar kwam uit dat 1 cylinder niet goed meeloopt
nu wordt er aan de branstofpomp gedacht..

ricardo01 0

17 jaar

[quote=ricardo01]ik heb de klep deichtgezet zoals omschreven maar dit helpt echter niets

heb hem laten uitlezen en daar kwam uit dat 1 cylinder niet goed meeloopt
nu wordt er aan de branstofpomp gedacht..[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img530.imageshack.us/img530/944/2...[/img][/url]

dit type pd motor heeft geen brandstofpomp, wel pompverstuivers. en het klopt, 1 pompverstuiver wijkt af van waarde.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

loopt de auto niet in noodloop?
is de lmm niet defect?

steef11065 0

17 jaar

[quote=ricardo01]heb hem laten uitlezen en daar kwam uit dat 1 cylinder niet goed meeloopt[/quote]
Wat was precies de foutcode: cilinderoverslag ?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Hoogst waarschijnlijk de kabelboom onder het kleppendeksel defect, komt regelmatig voor, uitlezen geeft dan inderdaad dat een pompverstuiver defect is.

de 2e cylinder gaf een lagere waarde, kleppen deksel is eraf geweest en de stekkers even nagekeken op wel/ geen contact en iets bijgebogen maar geen resultaat

hoe kom je er achter of het nu de verstuiver is of de kabelboom?

ricardo01 0

17 jaar

de luchtmassa meter geeft geen fout met uitlezen iig dus die zal het wel niet zijn dan

ricardo01 0

17 jaar

[quote=ricardo01]de luchtmassa meter geeft geen fout met uitlezen iig dus die zal het wel niet zijn dan[/quote]
Een lmm die minder wordt / is, geeft geen foutcode.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=ricardo01]de 2e cylinder gaf een lagere waarde, kleppen deksel is eraf geweest en de stekkers even nagekeken op wel/ geen contact en iets bijgebogen maar geen resultaat

hoe kom je er achter of het nu de verstuiver is of de kabelboom?[/quote]
Dat zie je niet en is ook bijna niet te meten.
Normaal gesproken kwestie van vervangen.
LMM kun je beste tijdens het rijden uitlezen door een log te maken van kanaal 3.

we hebben het gevonden de nokkenas heeft een platte kant...

ricardo01 0

17 jaar

[quote=ricardo01]we hebben het gevonden de nokkenas heeft een platte kant...[/quote]
Dat is minder.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.