ik heb hier een passat staan
bwj 2002 1900 TDI 100pk automaat
motor loopt goed alleen hij rookt heel erg en gaat niet harder dan 140 km/h en trekt totaal niet
hij heeft 260.000 km gelopen
iemand enig idee?
Geplaatst door ricardo01 (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden
EGR-klep blijft hangen. dichtzetten dmv een alu plaatje is de oplossing.
Gr. paul
ricardo01 (0), 16 jaar geleden
dan gaan we dat morgen even proberen
bedankt tot zover
ricardo01 (0), 16 jaar geleden
ik heb de klep deichtgezet zoals omschreven maar dit helpt echter niets
heb hem laten uitlezen en daar kwam uit dat 1 cylinder niet goed meeloopt
nu wordt er aan de branstofpomp gedacht..
P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=ricardo01]ik heb de klep deichtgezet zoals omschreven maar dit helpt echter niets
heb hem laten uitlezen en daar kwam uit dat 1 cylinder niet goed meeloopt
nu wordt er aan de branstofpomp gedacht..[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img530.imageshack.us/img530/944/2...[/img][/url]
dit type pd motor heeft geen brandstofpomp, wel pompverstuivers. en het klopt, 1 pompverstuiver wijkt af van waarde.
Gr. paul
steef11065 (0), 16 jaar geleden
loopt de auto niet in noodloop?
is de lmm niet defect?
P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=ricardo01]heb hem laten uitlezen en daar kwam uit dat 1 cylinder niet goed meeloopt[/quote]
Wat was precies de foutcode: cilinderoverslag ?
Gr. paul
Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden
Hoogst waarschijnlijk de kabelboom onder het kleppendeksel defect, komt regelmatig voor, uitlezen geeft dan inderdaad dat een pompverstuiver defect is.
ricardo01 (0), 16 jaar geleden
de 2e cylinder gaf een lagere waarde, kleppen deksel is eraf geweest en de stekkers even nagekeken op wel/ geen contact en iets bijgebogen maar geen resultaat
hoe kom je er achter of het nu de verstuiver is of de kabelboom?
ricardo01 (0), 16 jaar geleden
de luchtmassa meter geeft geen fout met uitlezen iig dus die zal het wel niet zijn dan
P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=ricardo01]de luchtmassa meter geeft geen fout met uitlezen iig dus die zal het wel niet zijn dan[/quote]
Een lmm die minder wordt / is, geeft geen foutcode.
Gr. paul
Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=ricardo01]de 2e cylinder gaf een lagere waarde, kleppen deksel is eraf geweest en de stekkers even nagekeken op wel/ geen contact en iets bijgebogen maar geen resultaat
hoe kom je er achter of het nu de verstuiver is of de kabelboom?[/quote]
Dat zie je niet en is ook bijna niet te meten.
Normaal gesproken kwestie van vervangen.
LMM kun je beste tijdens het rijden uitlezen door een log te maken van kanaal 3.
ricardo01 (0), 16 jaar geleden
we hebben het gevonden de nokkenas heeft een platte kant...
Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=ricardo01]we hebben het gevonden de nokkenas heeft een platte kant...[/quote]
Dat is minder.