Volkswagen Passat: Remblokken voor invetten ??

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI (66Kw)

Remblokken voor invetten ja of nee
Ik wil mijn remblokken voor vervangen van het remklauwtype: "Lucas"
Bij mijn vorige auto's had ik altijd remblokken type remklauw:ATE.
Wat me op valt aan remklauwtype "Lucas"dat aan de plaatzijde van de remblokken een soort "beschermstrip" zit geplakt >> is dit voor smering en/of hitte bescherming ?? het zal er wel op moeten blijven zitten (bij type ATE heb ik deze folie nooit zien zitten).
Ik heb nu blokken van het merk "Textar"
Hoe zit het nu met het invetten van de glijdende contactdelen, ik heb dit altijd licht ingevet met kopervet maar nu hoor ik van allerlei berichten van wel doen maar ook van zeker niet doen (ABS kan slecht gaan werken)
Wat is nu het juiste er moet toch iets van smering op deze delen of moet alles "droog"gemonteerd worden, wie kan me helpen.

Groetjes Wim

passat007

Geplaatst door passat007 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

ik smeer de geleiding al jaren met kopervet, nooit een probleem. Maar wel echt dun smeren, en netjes uitsmeren met de vinger, en al het overtollig weghalen. Oftewel, als je maar met mate smeert is er niets aan de hand. Helaas denken de meeste hoe vetter hoe beter.....

Kopervet op de opnemers van de ABS kan de boel idd aardig verstoren.

dutch123 (0), 16 jaar geleden

Vet op de geleiding zorgt niet alleen dat het beter glijt, maar voorkomt ook dat het gaat (vast) roesten.

jos@parkstad (0) PRO, 16 jaar geleden

Inplaats van kopervet gebruiken wij Keramiekspray, sinds we werken met keramiekspray nog geen problemen gehad met ABS storingen.
Groetjes Jos.

passat007 (0), 16 jaar geleden

Antwoord is duidelijk
Maar waarvoor dient "de folie" = beschermstip op de achterkant (= het stalen gedeelte) van de remblokken ???.
Deze zit er op gelijmd.
Groetjes Wim

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Folie verwijderen,dan blijft de remblok vastgeplakt.

kleijn (0), 16 jaar geleden

vroeger had je piepplaatjes dit is het alternatief

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=kleijn]vroeger had je piepplaatjes dit is het alternatief[/quote]
Ik neem aan dat je ANTI-piepplaatjes bedoelt...... ;)

kleijn (0), 16 jaar geleden

ikm neem aan dat dat wel duidelijk is

gringo79 (0) PRO, 16 jaar geleden

Enigste nadeel wat ikzelf vind bij het insmeren van de blokken met kopervet is dat waar vet zit, stof blijft zitten. Maar met vet geleiden ze idd wel beter.

Santa (0), 16 jaar geleden

Of GLIJDEN ze dan beter?

Een paar letters kunnen een wereld van verschil maken, Kleijn! ;)

En met aanname's zijn al heel wat mensen de bietenberg opgegaan....

Vet houdt inderdaad stof en vuiligheid vast maar het zorgt ervoor dat roest geen kans krijgt.
Bovendien is een vuil geworden laagje vet simpel te verwijderen, roest iets minder makkelijk.

kleijn (0), 16 jaar geleden

oke discussie over nu belangrijker zaken

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=kleijn]oke discussie over nu belangrijker zaken[/quote]
zullen we dit overlaten aan de auteur... ? Hij vraagt immers om info, en dat krijgt hij, zelfs onderbouwd.

Gr. paul

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=kleijn]oke discussie over nu belangrijker zaken[/quote]
Gringo spreekt over KOPERVET en GELEIDEN.

Dan heb je het over iets HEEL anders dan wanneer je het over kopervet en GLIJDEN hebt.

VOOR je het weet heb je een vraag te pakken of het gebruik van kopervet af te raden is i.v.m. electrische geleiding en of je daarom niet beter keramisch "vet" kunt gebruiken.....
Om dat te voorkomen haalde ik het ff aan.

Ja, 't is maar wat je belangrijker vindt....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.