close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Piepende multiriem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi (1Z)

Hallo,

Wie kan mij helpen met een zeer irritant probleem.een piepende multi-riem
Ben zelf ok monteur dus heb al veel dingen geprobeerd,maar hij blijf piepen als het koud is,als de motor eenmaal tijdje draait is het weg.

De poelie's staan in een rechte lijn,spanner is verniewd,originele vw riem erop(continental)

Wat kan het nu nog zijn?

Groeten en alvast bedankt
Sander

Geplaatst door

Sandergolf (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

versleten poelie?

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Allereerst bedankt voor je reactie.

Welke poelie denk je dan aan,poelie van de dynamo?
Heb je dit probleem wel eens vaker gehad?
Hoe kun je zien of deze slecht is?

alvast bedankt

Groet Sander

Sandergolf 0

17 jaar

dynamo
heb dit wel een paarkeer gehad
ook die dingen slijte???
maar met nwe poelie was t weg

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Halllo,
heb gister poelie van dynamo vernieuwd,zit nu een vrijlooppoelie op,maar het piepen is nog niet weg...

Zou het dan in de spanner liggen,de spanveer achterop de poelieis paar maanden terug vernieuwd..

Zou de as teveel ingesleten zijn,om deze te demonteren moet de motor toch stuk omhoog,omdat je anders tegen de chassisbalk komt?
Wie heeft er tips?

Groet Sander

Sandergolf 0

17 jaar

[quote=Sandergolf]Zou de as teveel ingesleten zijn,om deze te demonteren moet de motor toch stuk omhoog,omdat je anders tegen de chassisbalk komt[/quote]
motor hoeft niet omhoog. als je goed KIJKT zie je dat de spanner in een steun met enkele bouten op de motor bevestigt zit.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

is dat de steun waar ook de dynamo op zit gemonteerd?Moet je die steun ook vernieuwen,omdat die misschien ook uitgesleten is.of alleen die as van circa12cm lang waar je rol op zit gemonteerd

Gr Sander

Sandergolf 0

17 jaar

Spuit eens wat wd40 op de riem.
Als het piepen dan tijdelijk weg is weet je dat
het niet aan een lager ligt.
Indien het piepen weg is kijk je of je geen
rollen of spanrollen ziet die extreem glad zijn.
Bij wagens op leeftijd of hoge km-standen komt het
wel eens voor dat er een rol te "glad" geworden is.
De riem heeft dan geen goede grip meer op de rol.

Succes
Mvrgr, Pascal

Pascal8382 0

17 jaar

[quote=Pascal8382]Spuit eens wat wd40 op de riem.
Als het piepen dan tijdelijk weg is weet je dat
het niet aan een lager ligt.
Indien het piepen weg is kijk je of je geen
rollen of spanrollen ziet die extreem glad zijn.
Bij wagens op leeftijd of hoge km-standen komt het
wel eens voor dat er een rol te "glad" geworden is.
De riem heeft dan geen goede grip meer op de rol.

Succes
Mvrgr, Pascal[/quote]
sorry dat ik je citeer : dit kan ik niet rijmen [color=red]Spuit eens wat wd40 op de riem, kijk of je geen
rollen of spanrollen ziet die extreem glad zijn, De riem heeft dan geen goede grip meer op de rol[/color]

met het gaan inspuiten met WD40 op de riem maak je de riem alleen maar gladder. om dan nog te gaan kijken of de riem nog grip heeft...... vul het maar in..............[url=http://imageshack.us][img]http://img413.imageshack.us/img413/3315/...[/img][/url]

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]versleten poelie?[/quote]
je moet niet meteen alles vervangen maar controleren
en verzin een manier om de slip zichtbaar te maken
vraag nou niet meteen hoe
kijk en bedenk/verzin
zo doe ik dat ook
een lik verf op een par ribbels oid

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=paulkelder][quote=Pascal8382]Spuit eens wat wd40 op de riem.
Als het piepen dan tijdelijk weg is weet je dat
het niet aan een lager ligt.
Indien het piepen weg is kijk je of je geen
rollen of spanrollen ziet die extreem glad zijn.
Bij wagens op leeftijd of hoge km-standen komt het
wel eens voor dat er een rol te "glad" geworden is.
De riem heeft dan geen goede grip meer op de rol.

Succes
Mvrgr, Pascal[/quote]
sorry dat ik je citeer : dit kan ik niet rijmen [color=red]Spuit eens wat wd40 op de riem, kijk of je geen
rollen of spanrollen ziet die extreem glad zijn, De riem heeft dan geen goede grip meer op de rol[/color]

met het gaan inspuiten met WD40 op de riem maak je de riem alleen maar gladder. om dan nog te gaan kijken of de riem nog grip heeft...... vul het maar in..............[url=http://imageshack.us][url]http://img413.imageshack.us/img413/3315/...[/url][/url]

Gr. paul[/quote]
neepaul vervang gewoon de poelies

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS][quote=CARS&MOTORS]versleten poelie?[/quote]
je moet niet meteen alles vervangen maar controleren
en verzin een manier om de slip zichtbaar te maken[/quote]
controle is vrij simpel: met een bandenlepel druk uitoefenen op de spanner.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Toch helpt het, 100prct.
Probeer maar uit.

Grtz, Pascal

Pascal8382 0

17 jaar

[quote=Pascal8382]Toch helpt het, 100prct.
Probeer maar uit.

Grtz, Pascal[/quote]
ja natuurlijk helpt t
hij piept niet meer
je kan er ook vaseline(wel zuurvrij) opsmeren
of synthetische olie
dan is dat opgelost
2
nieuw probleem
motor loopt heet en dynamo laad niet meer
ra ra

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Controler de riem zelf eens nauwkeurig,Als het een mindere kwaliteit Poly V-riem is,is het mogelijk dat er stukjes uit de riem missen.dit geeft een bepaalde negatieve belasting over de gelagerde delen waar deze overheen loopt.Er kan dan bij bepaalde toerentallen een zekere Resonantie optreden.WD-40 lost op den duur de specifieke lijm-lagen tussen de secties van de betreffende riem op.Controleren en direct vervangen is waarschijnlijk de beste remedie.....
Tijdens het (warm)draaien drijft deze riem ook de Dynamo aan?
Grote kans dat de dezelfde dynamo tijdens de warmdraaifase ergens teveel I(stroom)consumeert/of de dynamo zelf teveel vermogen opneemt omdat deze versleten is,.......wat dus eventueel het piepen kan verklaren...........

bud 0

17 jaar

Als je het geprobeerd had dan had je gemerkt dat
dit een oplossing is voor max. 10 seconde.
Motor wat heet word in 10 seconde is toch een ander probleem.
Eerst proberen dan reageren!!!!!!!!!!!!!!!

Pascal8382 0

17 jaar

[quote=bud]Controler de riem zelf eens nauwkeurig,Als het een mindere kwaliteit Poly V-riem is,is het mogelijk dat er stukjes uit de riem missen.dit geeft een bepaalde negatieve belasting over de gelagerde delen waar deze overheen loopt.Er kan dan bij bepaalde toerentallen een zekere Resonantie optreden.WD-40 lost op den duur de specifieke lijm-lagen tussen de secties van de betreffende riem op.Controleren en direct vervangen is waarschijnlijk de beste remedie.....
Tijdens het (warm)draaien drijft deze riem ook de Dynamo aan?
Grote kans dat de dezelfde dynamo tijdens de warmdraaifase ergens teveel I(stroom)consumeert/of de dynamo zelf teveel vermogen opneemt omdat deze versleten is,.......wat dus eventueel het piepen kan verklaren...........[/quote]
eeeeh
een dynamo consumeert niet maar produceert
en hij geeft vermoge af en neemt niet op
maar dat is mij 30 jaar geleden geleerd
weet niet hoe t nu is?

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.