close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: pierburg 2e carburateur monteren golf 2 1.6

Bouwjaar: 1988

Hallo,

Ik heb te kampen met een zeer onstabiele carburateur
waarvan het vacuumklepje niet meer werkt. Mijn bezineverbruik ligt 1 op 6 en heb ook te kampen met een onregelmatig toerental. Ik heb besloten een andere pierburg 2e erop te zetten
die nog goed werkt en nagekeken is. Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan gaan doen en wat kan ik beter nog meer vervangen.
Alvast bedankt.

Geplaatst door

dupl-u-14297-5dd14a7e46164+hobbyist (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laat me raden; motorcode: PN? ;) (2ee carburateur).
Naja volgens mij kun je hem gewoon vervangen en moet je alleen zorgen voor spanning op de stopklep, +15 die niet wegvalt tijdens het starten.
vacuumslangetjes wijst zich vanzelf.

Nog nooit gedaan btw dus als er mensen aanvullingen/verbeteringen hebben zijn deze natuurlijk welkom.

volgwagen 0
badge

18 jaar

Wat bedoel je precies met vacuumklepje? De magneetklep, de thermotijdswitch, de pulldown doos of de onderdrukdoos voor de tweede trap?
Ik sluit de driepuntsdoos even uit aan de hand van jouw problemen.

Een donorcarburateur voor motorcode RF de 2e2 kan ook. Die is nog makkelijker. Hier zit geen stopklep op. Wel een thermoswitch voor naloop van de radiatorfan maar die hoef je niet aan te sluiten.
Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

18 jaar

De motorcode is inderdaad pn. Het klepje die ik bedoel is het goudkleurige klepje die je meteen kunt zien wanneer ik de luchtfilterhuis eraf haal. Deze klep staat altijd open ook wanneer die koud is. Ik denk dat dit de oorzaak is dat mijn benzine verbruik extreem hoog is. Verder loopt ie aardig, alleen wanneer ik voluit ga op de snelweg heb ik opeens last van hoge touren en bij aankomst bij een stoplicht daarna, valt de motor uit. Het tourental is daarna ook weer even van slag. Ik ben al bij verscheidene garages geweest maar ze kunnen me niet helpen. Ze zeggen "weggooien die carburateur van pierburg."
Op dit moment heb ik hier een andere carburateur van pierburg 2e die ik er op wil gaan zetten.

Je kunt de 2e-e (ecotronic) ook eens uitlezen op storingscodes. uitlezen met LED tester.
Maar vervangen door de Pierburg 2e2 van de RF is het gemakkelijkst. En 2kW extra vermogen haha. (PN is 51 kW en RF is 53 kW).
Aan de ontsteking hoe je niets te veranderen. De ecotronic motorcomputer kan vervallen. Alleen de aansturing van de egel is wel belangrijk. Die moet je even zien werkend te krijgen. Elektrische schema's kun je vinden op www.volkswagen.msk.ru

Met de 2E carburateur ben ik niet zo bekend, maar als die past kun je het altijd proberen.

Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.