Volkswagen Polo: polo 1.9d 1996 probleempjes...

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9d

hallo,

ik heb sinds kort een vw polo uit 1996. Nu valt het me op dat het schakelen niet helemaal soepel gaat. Bij een koude motor gaat die makkelijk in de 1 en 2. bij een warme moet ik echt kracht zetten voor hem in de 1 of 2 te krijgen. Vaak heb ik hem ipv de 1 in de 3 zitten en bij de 2 in de vier. De 3,4,5 gaan allemaal goed nergens last van. Terug schakelen van de 3 naar de 2 soms goed en soms loop ik echt te kloten ermee.
Tevens vind ik dat de pook redelijk wat speling heeft en aardig mee beweegt als ik gas geef.

Ik heb nog een ander probleem. Als ik de motor afzet dan schud de hele auto, heel kort maar heftig. Denk niet dat het echt goed is. Ik weet dus niet of dit normaal is.
Tevens heb ik er echt geen verstand van hoe en wat.

Weten jullie misschien waar het aan kan liggen??

al vast bedankt...

reapern

Geplaatst door reapern (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

dat niet goed schakelen en speling op je pook--ligt aan je schakelmechanisme dan zit er ergens teveel speling op een of ander busje,dat naschudden ligt hoogstwaarschijnlijk aan je 2 massa vliegwiel

reapern (0), 14 jaar geleden

thx voor je reactie.
kan ik het schakel mechanisme gewoon zien als ik de hoes van de pook afhaal..
Ik heb hier trouwens ook iets gelezen dat ik de olie van de versnellingsbak eens kan verversen. Dat er misschien te weig olie in zit. Wat hij had ook dat die bij een koude motor goed schakelt en een warme niet. Kon het topic alleen niet meer terug vinden..

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Onder de pook zou je ook eens kunnen kijken, maar het mechanisme zit onder de kap bij de bak, kijk maar eens even..

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[b]reapern

Particulier
Woonplaats: limburg
Geregistreerd: 25 januari 2010
Berichten: 4[/b]

De baksteun is kompleet van de versnellingsbak afgebroken met een stuk erbij. Nu is mijn vraag hoe is dit mogelijk?
tevens mis ik een paar bouten op de motor. (hoe en wat weet ik niet precies heb hem door een oom van mij laten checken)

Uit bonnen van de vorige eigenaar kom ik opmaken dat ze een nieuwe kopplingskabel hebben geplaats en dat ze de versnellingsbak hadden "gereviseerd" of iets ermee.
Nu denk ik dat ze tijdens het monteren ervan vergeten zijn het een en andere terug te plaatsen en dat daardoor alles kapot is gegaan.
Ik heb totaal geen verstand van auto's en had dit ook niet kunnen ontdekken.

ik had wat tips op internet gelezen enz en heb het volgende gedaan tijdens het kopen van de auto: eerst rond de auto gekeken op krassen , deuken en roest. (niks gevonden). Daarna de motor gestart en geluisterd. (geen rare geluiden). Een proefrit ermee gereden. De motor schudde wat na tijdens het uitzetten en ze zei dat dat zo hoorde. (na dieselen). ik geloofde haar wel.
Achteraf stom van mij en bleek dus dat het helemaal geen na dieselen was maar dus de baksteun.

maar ja nu heb ik dit dus een polo die ik 9 dagen geleden heb gekocht en waar ik niet mee kan rijden. wat moet ik hier mee?
Ze heeft in de mail en op de advertentie gezegd dat er niks mis met de auto was en dus 100% in orde...

weet iemand misschien wat het kost om een andere versnellings bak te kopen. De huizing is namelijk kapot en ik weet niet of die gelast kan worden is Aluminium. Of dat ik alleen een andere huizig kan kopen en alles omzet..

alvast bedankt...

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Kijk, daar komt de rest van het verhaal...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.