Heren en dames,
Ook ik heb het probleem met mijn '97 polo 6N dat deze uitvalt zodra ik soms rem voor een kruispunt. Toerenteller valt naar beneden, blijft even hangen op de ±700 en valt dan door naar 0. Nu ben ik al redelijk aan het zoeken geweest en ben ik erachter gekomen dat dit een kwaaltje is. Toch zie ik door de bomen van oplossing/suggesties het bos niet meer. Gevonden suggesties:
1) Gashuisklep reinigen en inleren
2) Contactslot vervangen
3) Relais 10 vervangen
4) Bobino vervangen
5) Hallgever vervangen
Waarbij nummer 1 de meestgenoemde oplossing is. Nu is het zo dat mijn kennis van motoren echt zeer beperkt is, helaas vroeger nooit aan een scooter of iets dergelijks zitten klussen, ik zat meer achter de PC...
Zojuist heb ik mijn garage gebeld, die meteen riep dat het schoonmaken van gashuisklep en inleren het probleem niet zou oplossen. Hij gaat het dus ook niet doen. Misschien wel voor veel geld, wat kost schoonmaken van gashuisklep bij de gemiddelde garage?
Heb op ander forum wel een 'instructie' gevonden, maar daar ga ik het niet mee redden. Heeft iemand foto's, of woont iemand in de buurt van Leiden die ik voor een paar kratjes bier kan huren?
De 'instructie' gevonden op dit forum:
Niet zo moeilijk, (luchtfilter er af, 4 inbusboutjes losdraaien en wat slangetjes los trekken en dan dat ding met remreiniger en een oude tandenborstel heel erg goed schoonmaken, weer monteren- massa draadje niet vergeten en goed op de rubberring letten die aan de onderkant zit, luchtfilter weer monteren) maar dan komt het; Dan moet hij opnieuw in de basisstand gezet worden, en dat moet bij een vw dealer of bij een Boschcarservice. Hij moet dan eerst uitgelezen worden, storingen gewist, en dan in basis stand.
Wat zijn jullie ideeen over de andere oplossingen?
Bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou beginnen met het storinggeheugen uitlezen komt daar niks uit dan de vacuumleidingen op scherurtjes controleren.
als dat in orde is de gasklep reinigen en op nieuw in de bassisstand laten zetten.
groetjes jan.
Yep en zo zou ik het ook doen,dus even niet luisteren naar die "garagist",vervuilde gaskleppen komen juist wel vaak voor bij deze blokken,maar let wel op:het kan zijn dat gasklep niet meer goed in te leren is na het schoonmaken hiervan,met vaak als gevolg een nieuwe gasklep.
[quote=ricky]Yep en zo zou ik het ook doen,dus even niet luisteren naar die "garagist",vervuilde gaskleppen komen juist wel vaak voor bij deze blokken,maar let wel op:het kan zijn dat gasklep niet meer goed in te leren is na het schoonmaken hiervan,met vaak als gevolg een nieuwe gasklep.[/quote]
Nou ik weet dat normaal bij gasklephuis schoonmaken je de zekering van ecu uit trekt en hem er een paar minuten er uit laat zo dat hij zich reset ook goed moet zijn.
en bij schoonmaken kan er niks stuk gaan. alleen oppassen dat je bij schoonmaken geen doek of iets gebruikt wat pluist want dat is wel nadelig.
en kan dat weer problemen veroorzaken
15 jaar
[quote=rpeusens][quote=ricky]Yep en zo zou ik het ook doen,dus even niet luisteren naar die "garagist",vervuilde gaskleppen komen juist wel vaak voor bij deze blokken,maar let wel op:het kan zijn dat gasklep niet meer goed in te leren is na het schoonmaken hiervan,met vaak als gevolg een nieuwe gasklep.[/quote]
Nou ik weet dat normaal bij gasklephuis schoonmaken je de zekering van ecu uit trekt en hem er een paar minuten er uit laat zo dat hij zich reset ook goed moet zijn.
en bij schoonmaken kan er niks stuk gaan. alleen oppassen dat je bij schoonmaken geen doek of iets gebruikt wat pluist want dat is wel nadelig.
en kan dat weer problemen veroorzaken[/quote]
Geen zekering eruit trekken,schoonmaken en inleren = klaar..
15 jaar
[quote=rpeusens][quote=ricky]Yep en zo zou ik het ook doen,dus even niet luisteren naar die "garagist",vervuilde gaskleppen komen juist wel vaak voor bij deze blokken,maar let wel op:het kan zijn dat gasklep niet meer goed in te leren is na het schoonmaken hiervan,met vaak als gevolg een nieuwe gasklep.[/quote]
Nou ik weet dat normaal bij gasklephuis schoonmaken je de zekering van ecu uit trekt en hem er een paar minuten er uit laat zo dat hij zich reset ook goed moet zijn.
en bij schoonmaken kan er niks stuk gaan. alleen oppassen dat je bij schoonmaken geen doek of iets gebruikt wat pluist want dat is wel nadelig.
en kan dat weer problemen veroorzaken[/quote]
Bij de VAG auto's werkt dit niet zoals jij zegt.Voor inleren is een testkast nodig,accu los e.d. werkt niet.
Ik ga hem binnenkort laten schoonmaken en opnieuw inleren... wil alleen niet risico lopen dat het probleem daarna onoplosbaar is geworden en het hele stuk vervangen moet worden. Maar als dat de enige kans op herstel is.
15 jaar
9 van de 10x gaat het wel goed.
gissen blijft missen
soms zit het mee,soms ook even tegen..
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar