close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Polo 6n komt niet boven de 100km/u

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 14

Hallo, ik heb een Polo 6N 1400 8v uit ´96 met het volgende probleem:

Sinds twee maanden komt de polo niet meer boven de 100 km per uur uit en het vlot accelereren wat ik gewend was is ook verdwenen.
Stationair en tijdens het rijden loopt de motor als een zonnetje, alleen hij voelt aan als een hele oude diesel motor die dood valt in toeren, dit is vooral lullig op de snelweg, wanneer ik een vrachtwagen in wil halen moet ik wachten tot de weg afloopt want dan komt hij net op de 110km/u.( wel afhankelijk van de windrichting)

momenteel al ondernomen acties:
- Nieuwe brandstoffilter,
- katalysator vervangen,
- Nieuwe lambda zone,
- nieuwe ontstekking en opnieuw op tijd laten zetten,
- glasklephuis goed gereinigd,
- injectoren gecontroleerd,
- distributie riem gecontroleerd,
- luchtfilter vervangen
- nieuwe bouchies + kabels
- nieuwe sensor die in het glasklephuis zit vervangen (weet niet hoe deze sensor heet)
- vacuum slangen voor zover ze poreus waren vervangen.

hij vebruikt verder geen olie of koelvloeistof, wel verbruikt hij meer benzine.

Hoop dat iemand hier mij verder kan helpen

Alvast bedankt.

Geplaatst door

wieri (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Komen er nog genoeg uitlaatgassen uit de uitlaat. Rammelt de kat. als je er een klap tegen geeft. Je zal niet de eerste zijn die daar mank op gaat. Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

ik zou eens naar de dealer gaan om hem uit te laten lezen... misschien krijg je dan een idee waar je dit moet gaan zoeken.
Kan de distributieriem (timing) niet versprongen zijn? ..

Michael01 0

12 jaar

Bij dat type blok zit de ontsteking ook op de nokkenas. Als de as van tijd staat kom je de straat niet eens uit.
Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Bedankt voor de reacties!

Ik ben er al mee bij een garage geweest(geen dealer) en krijg een beetje de indruk dat er niet zoveel uit te lezen valt, alle sensoren etc werkt na behoren.
Katalysator is vervangen en rammelt verder niet dus dat kan het bijna niet zijn, kan natuurlijk altijd nog proberen om hem helemaal te verwijderen.

- kreeg vandaag nog te horen dat het mogelijk kan zijn" dat de nokkenas tandwiel tijdens het wegrijden kan verdraaien omdat er een palletje versletten kan zijn waardoor de kleppen verkeerd komen te staan" ?????? Heeft iemand zoiets al meegemaakt??

wieri 0

12 jaar

Volgens mij zijn er 2 types 8 kleps motoren Een met mono - en een met multi- injectie. Meldt het type blok even. Verder kan het ook gebeuren dat bij oude dempers de inhoud (steenwol ) de uitgang blokkeert. Voel hoe sterk de uitlaat blaast en is de wagen niet opvallend stil ?????????? Succes bij het zoeken.

Punt 50
badge

12 jaar

het is een 1.4 8v AEX multipoint injectie.

verder niet het idee dat hij verdacht stil is, bij een koude start komt er netjes de damprook uit de uitlaat.

heb me ook vaker laten vertellen dat het gehele uitlaat systeem verstopt kan raken bij veel korte afstanden rijden, maar de minimale afstand die hij in een enkele reis rijd is minstens 30 km en daar zit ook een stuk 120 km weg bij.

wieri 0

12 jaar

Er is al genoeg vervangen maar als de demper al ouder dan 5 jaar is zou ik er toch aan denken. Anders even de demper van de katalysator schuiven en ophangen . Probeer dan de acc. Bij een def. lambda sensor neemt het gebruik toe maar merk je nauwelijks verschil !!! Bij VAG motoren. ! Werkt de omloopklep in het inlaatspruitstuk nog . Verlengt of verkort de inlaat boven of onder de 3000 t/min. Benzinedruk gemeten ??? 3 Bar.
Succes bij het zoeken.

Punt 50
badge

12 jaar

Ga het zaterdag zonder dempers proberen.

omloopklep gaat helemaal open waneer je vol gas geeft, maar hierdoor bedenk ik me net wel dat ik verzuimt heb te melden dat het in principe niet uitmaakt of ik nu vol op half gas geef hij gaat er niet sneller door.

-`Verlengt of verkort de inlaat boven of onder de 3000 t/min` : begrijp ik niet
- brandstofdruk nog niet opgemeten.

bedankt voor de reacties, zal het hier melden als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

wieri 0

12 jaar

Zo gaat een groot deel van de techniek aan je voorbij !!!Maak er studie van . Het gaat om de kenetische energie van de gasstroom . Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Je had gelijk, een van de dempers zat vol waardoor hij waarschijnlijk teveel tegendruk opbouwde.

Super bedankt voor het advies en de uiteindelijke oplossing

Groten paul

wieri 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.