De motor van mijn polo 6n uit ´96 wilt af en toe niet starten.
De startmotor en de motor zelf draaien wel rond maar motor slaat niet aan.
(Bij loskoppelen min pool van de accu en na een half uurtje weer monteren start hij wel.)
Benzinepomp loopt gewoon bij inschakelen contact.
Ook loopt hij te hoog in toeren bij stoppen voor stoplicht. Dan loopt hij zon 1500 a 2000 toeren. na even stil te staan regelt hij deze wel terug naar zon 1000 toeren.
Heb het gasklephuis al gereinigd, bougies vervangen, luchtfilter vervangen, andere onsteking erop gezet.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
mvg Michell
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het startprobleem is dat bij koude en warme motor of alleen bij warme motor?
Hoog toeren draaien lijkt mij een apart probleem, mogelijk valse lucht of de stationair steller klemt een beetje.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Al dit een monopoint injectie is, dan ook goed de voetpakking van het monopoint huis controleren.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Het startprobleem doet zich voor als ik ergens heen ben gereden met de auto (bijv. naar me werk) en na een aantal uur weer wil gaan met de auto dan start hij regelmatig niet.
Zal nu meteen eens gaan kijken naar de slangen en uitlaat of deze niet lekken.
14 jaar
Er is nergens een lek te vinden. Ik lees op dit forum overigens steeds dat als een gasklep is schoongemaakt dat deze opnieuw moet worden ingeleerd.
Kan dit misschien de oorzaak zijn van het te hoge toerental?
14 jaar
Bij Volkswagen is het gebruikelijk dat je de gasklep moet inleren. En dan kan dat de oorzaak zijn.
Maar of je dat bij deze ook al moet weet ik niet.
Mocht het wel zo zijn: je moet ook inleren na accu los. Dus na het inleren niet meer de accu los halen.,
Srry voor de late reactie, ben nogal druk geweest de laatste tijd..
Allebei de problemen zijn opgelost, het lag aan de koelvloeistoftemperatuursensor.
Deze was kapot en is reeds vervangen, klachten zijn weg.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
mvg Michell
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar