Volkswagen POLO 44 KW: Polo 6n2 1.4mpi is uitgevallen?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 44

Beste,
Mijn vriendin is zojuist stilgevallen met haar polo 6n2 1.4mpi automaat. De wagen uitgelezen en zat eerst geen foutcode op..dan heb ik gecontroleerd of er nog benzine in was door de toevoer leiding vooraan los te koppelen en er kwam benzine uitgespoten maar redelijk veel!! Is dat normaal? Ontsteking heb ik nog niet kunnen testen. Maar dan heb ik een doorgestart en krijg ik foutmelding g28 onaannemelijk signaal 16705 P0321- 35-00. Kan dit het zijn? Zoja waar zit deze sensor?
Alvast bedankt.
Mvg Anthony

emile1

Geplaatst door emile1 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 7 jaar geleden

Dat kan het zeker zijn, krukas sensor code uit mijn hoofd.

Mvg diagnoseoplocatie.nl

emile1 (0), 7 jaar geleden

Beste,
Zonet de ontsteking gestest en dat is in orde. Maar de benzinepomp draait niet bij het opzetten van het contact (en openen van de deur), wat ook een bekend kwaaltje is bij die polo's, dat is het relais dat stuk is..maar welke relais is dat?? Had op internet al wat rondgezocht en ik kwam tegen op een forum dat het relais nr 67 zou zijn..vanmorgen naar de dealer geweest en die zeiden dat het nr 167 zou zijn..dan heb ik deze dan maar besteld (maar liefst 45€ zonder BTW aub!!) En hierjuist naar de wagen gaan kijken en vind geen enkele relais met nr 67 of 167! Dus welke nr zou het nog kunnen zijn?

Er is nr 410, 19, 53 en nog 1 onderaan die je niet kan zien en die heeft nr 100.

Op autodata staat dat het op de 12de plaats zou moeten staan maar daar zit geen relais en ook geen stekker..er zitten maar 4 stekkers met 4 relais in..

Wie weet welke relais het kan zijn?

Alvast bedankt.
Mvg

georgegeranium (0), 7 jaar geleden

Als je idd maar 4 relais hebt is dat toch niet zo moeilijk om te weten welke van de pomp is. koppel je accu af. plus en min losmaken. Pak een lange stroomdraad 5 meter, maak die vast aan de plus van de pomp (onder de achterbank. Het andere uiteinde aan je multimeter. zet multimeter op K ohm trek een relais en zoek en je vind de verbinding tussen relais en pomp.

emile1 (0), 7 jaar geleden

Beste,
Zojuist nog eens naar de wagen gaan kijken, en heb relais 410 eruit gehaald (wat dus uiteindelijk de brandstofpomprelais blijkt te zijn), en pin 2 en 8 in de relaishouder samen verbonden zoals er op autodata staat en dan hoor je de brandstofpomp mooi draaien, ook als je heel even doorstart en onmiddelijk loslaat hoor je de pomp nog even draaien, maar als je wil starten wilt hij nog steeds niet aanslaan!
Nog eens gecontroleerd en krijgt WEL ontsteking MAAR bougie is NIET nat?? Dus brandstofpomp draait er zit nog benzine in en spuit NIET in? Hoe kan dit? Bepaald de krukaspositiesensor wanneer er ingespoten moet worden dan, of..?

Alvast bedankt.
Mvg

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 7 jaar geleden

Zal je even injectie puls moeten meten. Heb je een testlicht?

Mvg diagnoseoplocatie.nl

emile1 (0), 7 jaar geleden

Een testlampje? Neen maar kan ik wel aangeraken. Hoe moet ik dan te werk gaan?
Alvast bedankt.
Mvg

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 7 jaar geleden

1 van de injectoren stekkers los en contact aan. (Let op je zet wel foutcodes op deze manier). Het test licht aan accu min en rustig (niet dat dit in de stekker duwen!) beide pinnetjes van de Stekker na gaan. Er is dan 1 kant die het testlicht doet oplichten. Dit is de voeding kant en die andere kant is dan automatisch de schakelende kant. Dan testlicht naar accu + en voorzichtig tegen de schakel kant houden. Iemand de auto laten starten, het testlicht moet dan flikkeren.

Succes;-).



Mvg diagnoseoplocatie.nl

emile1 (0), 7 jaar geleden

Probleel opgelost! Domme benzinemeter kapot gaf nog 1/3 hoeveelheid aan maar zat geen druppel meer in! Wel minder kilometers gedaan met laatste tank blijkbaar, daardoor dat we niet dachten dat de meter kapot zou zijn..
Alvast bedankt voor de info.
Mvg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.