close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Polo NZ digijet afgeslagen

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 NZ

Laatst sloeg mijn Polo, motorcode NZ, digijet inspuiting, tijdens het rijden ineens af. Zonder hikken of stoten stopte hij er gewoon mee, en wilde ook niet meer aanslaan.

Thuis even een bougie losgedraaid, en vonk gezien.
Benzinepomp loopt hoorbaar. Aan de verdeelleiding het testaansluitpunt een klein stukje open gedraaid, er komt benzine uit.
Ik heb helaas geen testapparatuur.... hooguit een gewone multimeter.
Heeft er iemand een idee wat het kan zijn, en/of hoe ik met eenvoudige middelen wat tests kan uitvoeren?

Paul

Geplaatst door

P65 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Paul,

Start hij nu ( koud ) helemaal niet meer ? Kan best een defecte bobine / Bdp sensor zijn..

Even meten erop en je komt erachter..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Stefan,

Snelle reactie! Super! Koud start hij ook niet meer.
Ik zie dus wel een vonk aan de bougie, dan kan het toch niet de bobine zijn? En ook niet de verdeler en ontstekingstijdstip?
Ik zal morgen eens wat meten, het wordt nu een beetje laat.

Paul

P65 0

14 jaar

Meet ook even of je verstuivers wel worden aangestuurd.
Draadbreuk komt daar wel eens voor.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

Paul,

Als hij vonkt dan zou de ontsteking goed moeten zijn inderdaad, haal het luchtfilter eens eraf en laat dan iemand de auto starten, kijk eens of de injector benzine inspuit, op de injector zit 1 kabel die accuspanning moet hebben, de andere word massa geschakeld via de ECU, een draadbreuk of kortsluiting met massa komt ook vaak voor, ook kan het nog zijn dat de pomp niet werkt en hij daardoor geen brandstof krijgt bv.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Dit is toch geen monopoint. Of wel. Had er laatst een waar de ECU defect was. Brandplek op printplaat. Dus eerst zoals stefan zegt, meten op de injector(en)

Probleem opgelost! Ik heb idd gemeten aan de injectoren, het bleek dat die alleen kortstondig spanning kregen bij het omdraaien van de contactsleutel. Ik had ook nog een LED testertje in elkaar geflanst om te kijken of die knipperde bij doorstarten. Noppes.
De ECU open gemaakt, er bleek een kapotte diode in te zitten en een printbaan was door. Nieuwe diode erin, printbaan gesoldeerd, en hij loopt weer!
Blijft de vraag: waarom gaat zo'n diode kapot? Dan moet er op de een of andere manier toch teveel spanning op hebben gestaan of zo. Of gewoon ouderdom?

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!!!!!

Paul

P65 0

14 jaar

ik heb dit ook meegemaakt en auto rijdt weer al 2 jaar met ECU van sloop.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.