Hallo
weet iemand waar zoeken
probleem is wagen start en rijd perfect normaal maar 1maal op bedrijfstemperatuur komt de moter
in een soort van noodloop zou ik formuleren want heb dan plots veel minder vermogen en moter draait dan anders van geluid ook allen als je gas geeft want op stationair draait hij verder normaal heb de wagen met proffesioneel uitleesapparatuur uitgelezen en geen foutcodes te bespeuren
laat je de wagen een halfuur een uur afkoelen ,alles terug normaal tot hij weer op temperatuur komt en tis weer van da, heb dan eens alle sensoren die met warmte en koeling te maken hebben afgekoppeld maar probleem blijft weet niet meer waar te zoeken
dus probleem steekt telkens zijn kop uit als motertemperatuur 75 graden komt blijft hij daaronder niks van problemen mss iets met koudstartsensor ?maar zoals ik alzei geen foutcodes niet warm en ook niet met koude motor
iemand raad
groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lees de temperatuur eens uit wat deze volgens de ECU is.! Is verder de uitlaat echt wel open ? maw. rammelt de kat. niet ? Temp .op het dashboard moet echt 90 gr. C aanwijzen.
hallo
temperatuur via ecu is 82 graden en op dachbord staat temperatuur meter in de midden dus +- 90 graden zolang hij daar onder blijft geen probleem maar kom je aan een rood licht of moet je even in de file staan dan gaat de meter naar de midden op de normale temperatuur en als je dan terug optrekt heb je plots veel minder vermogen en 1maal hij het krijgt blijft hij het hebben ook al zakt de tempertuur terug wat als je begint te rijden je moet hem dan echt stilleggen en laten afkoelen +- een halfuur een uur en dan is alles terug normaal tot hij het weer krijgt
uitlaat is inorde
12 jaar
Dan toch maar rijdend uitlezen. Je hebt het wel over geen foutcodes maar kloppen de waardes die je moet hebben met de werkelijkheid . Welke 1400 heb je ..... mono of multi inj. of een 16 klepper. Iedere motor heeft zijn nukken ,maar zo inhouden alsof je niet meer gas kan geven heb ik bij zo´n kabelbediende motor ( gasklep )nog niet mee gemaakt. Je hebt nog een motor met verdeler en die heeft in zichzelf geen vervroeger . Dit wordt door de ECU geregeld. Als de temp. zo oploopt draait dan wel de koelvin. ???? Succes met zoeken .
is een 1400 mono injectie met sensor gestuurde gasklep
moterkoeling werkt koelingsventilator springt aan is een verdomd raar probleem zal eens al rijdend uitlezen
tis niet dat ge dan nimeer kunt rijden hee maar de wagen trekt dan minder snel op en maakt een ander geluid bij vollegas geven raar
toch bedankt
12 jaar
allemaal
probleem opgelost
raar maar waar
te weinig koelvloeistof bijgevuld en probleem opgelost
greetz
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar