Hallo,
Ik heb dus een probleem met een vw polo van 95.
Hij liep perfect, maar na inbouwen van de radio wil die niet meer starten.
Dus de motor draaid wel rond maar start niet.
Heb al alle zekeringen gecontroleerd ,zijn heel.
Het lijkt er op dat de benzinepomp en de ontsteking circuit geen stroom krijgt.
Waar moet ik verder zoeken ? iemand een tip ?
Gr
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Haal eerst die radio er maar weer uit. Kijken of dat het verschil maakt. Dus connectoren los en alles was je hebt aangesloten vandaag.
S6
De radio er uit had ik al geprobeerd ,maar toch bedankt voor het mee denken.
14 jaar
Kun je hem uitlezen ?
Controleer anders eens of hij nog vonkt en brandstof krijgt..
14 jaar
Ik zal het morgen even controleren, kan het zijn dat het contaktslot kapot is ???
Want als je de sleutel omdraaid valt de radio uit ,wat normaal niet zo hoort.
En als laats ,tijden het starten gaan alle lichten in de dashbord uit.
Gr
14 jaar
Accu niet leeg?
Dat je radio weg valt tijdens het starten lijkt me wel normaal, maar dat alle lampjes op het dashbord uitvallen net weer niet..Kan inderdaad een lege of defecte accu zijn..
Maar je zei dat de motor mooi rond draait ? Of heb je hem misschien leeg gestart..Anders kun je hem proberen aan te trekken.
Gr Stefan
14 jaar
Is heel goed mogelijk dat het elektrische deel van het contact defect is. Je kunt ook de wagen aanduwen of trekken.om te zien of de motor dan wel draait. Draait de benzinepomp wel even als je het contact aan zet?? Succes .
Beetje laat maar we hebben het uitgelezen en hij geeft de volgende fout aan ( hal gever krijgt geen signaal)
Kan de fout ook niet wissen.
Van een lopende polo de bobine en de verdelerhuis er op gezet maar loopt nog steeds niet !!
Waar moet ik nu verder zoeken ?
Groeten
Willem
14 jaar
Zet eens de ontsteking over..
De fout van de hall-gever moet je negeren, die staat er standaard in als hij enkel op contact staat en de motor niet loopt..
Gr Stefan
14 jaar
Hallo Stefan,
Ik weet niet wat je met ontsteking bedoeld !
Bobine en verdelerhuis van een lopende polo uitgewisseld en nog geen leven.
Gr
Willem.
14 jaar
Willem,
Bedoel je met verdeelhuis, de kap waar de bougiekabels opzitten of net het gedeelte waar je de kap opzet ?
Meet eens op de stekker van bobine en ontsteking of daar nog spanning aanwezig is, meestal pen 1 en 3 ( de buitenste )
Als je daar niks meet, controleer dan de relai's eens, als je niet weet welk relai je moet hebben, geef dan de nr's van de relai's eens die erboven op staan. Meestal nr 30 of 109 ( Brandstof ) en 67 of 167 ( ECU )
Meet je wel spanning als hij op contact staat, maar valt deze weg tijdens het starten, controleer dan het contactblokje eens.
Heb je wel al eens gecontroleerd of hij vonkt en/of brandstof krijgt ??
Gr Stefan
14 jaar
[quote=stefan84]Willem,
Bedoel je met verdeelhuis, de kap waar de bougiekabels opzitten of net het gedeelte waar je de kap opzet ?
Meet eens op de stekker van bobine en ontsteking of daar nog spanning aanwezig is, meestal pen 1 en 3 ( de buitenste )
Als je daar niks meet, controleer dan de relai's eens, als je niet weet welk relai je moet hebben, geef dan de nr's van de relai's eens die erboven op staan. Meestal nr 30 of 109 ( Brandstof ) en 67 of 167 ( ECU )
Meet je wel spanning als hij op contact staat, maar valt deze weg tijdens het starten, controleer dan het contactblokje eens.
Heb je wel al eens gecontroleerd of hij vonkt en/of brandstof krijgt ??
Gr Stefan[/quote]
Zo ver waren wij ook al , bedankt.
Morgen onder het contactblokje maar es door meten.
14 jaar
Zou eerst eens meten of de spanning wegvalt op de bobine of ontsteking tijdens het starten, en of je uberhaupt spanning erop meet als je hem op contact zet ?
Zijn de relai's in orde ?
En heb je eens gekeken wat hij wel doet ? Dus vonkt of brandstof krijgt ? Dan weet je waar je het zoeken moet..
14 jaar
allemaal bedankt voor de inbreng.
Hij loopt weer.
Het was toch de blokje onder de contactslot, dus vervangen door een nieuwe en de motor loopt weer.
Gr
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar