ik heb hier een polo die als die stationair loopt een rare tik heeft, het zijn geen kleppen die je hoort tikken, distributie is recent vervangen.
het geluid gaat weg als je wat meer toeren maakt, maar stationair blijft er een tik inzitten ook als de motor warm is.
het lijkt ofdat het geluid uit t onderblok komt, misschien iemand die zoiets al eens heeft meegemaakt ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hierover zijn al diverse topics geweest. Het schijnt een bekend gegeven te zijn dat deze motoren last hebben van kantelende zuigers.
Even de zoekfunctie gebruiken rechtsboven in het beeldscherm.
Dan word het of ermee blijven leven,of een ander (onder)blok zoeken..
15 jaar
Yep,bekend probleem bij de 1.4 blokken.
[quote=ricky]Yep,bekend probleem bij de 1.4 blokken.[/quote]
weet iemand tovallig de bekende motorcode's die dit probleem hebben
en hebben de 2001 modellen 1.4 16v hier ook last van?
mvg hoor graag van jullie
Heb dit tot nu toe bij alle 1.4 16V dit gehoord,laatst ook nog in de Polo Fun en die is recent.
Ook 1x gehad bij de 1.6 FSI,maar dat is zeldzaam,was garantie dus blok vervangen.
Ik zou me er geen zorgen over maken,alleen als hij olie gaat verbruiken of roken e.d.
[quote=ricky]Heb dit tot nu toe bij alle 1.4 16V dit gehoord,laatst ook nog in de Polo Fun en die is recent.
Ook 1x gehad bij de 1.6 FSI,maar dat is zeldzaam,was garantie dus blok vervangen.
Ik zou me er geen zorgen over maken,alleen als hij olie gaat verbruiken of roken e.d.[/quote]
bij nadere onderzoek en research blijkt dit een probleem te zijn door vorming van white/sluge (waarbij uiterraard de smeer eigenschappen van de olie niet meer optimaal zal zijn)
er is een modificatie om dit te voorkomen en er schijnt een probleem te zijn met de carterontluchting waardoor dit probleem opkomt.
bij de nieuwere type's zit er een andere carter ontluchtings slang op met een warmte element zo is mij verteld
ik hoop voor de meeste dat het interessante info kan zijn, althans ik ga me er verder in verdiepen om onze polo te modificeren en voor de zekerheid ff flush'en
mvg evert
Evert
Die sludge aan de oliedop is condens vorming, die je krijgt bij het rijden van alleen maar korte stukjes, en dat veroorzaakt het tikken niet en krijg je ook geen kantelende zuiger van,
In je vorige topic heeft Paul al vermeld waardoor de zuiger 'kantelt'
Gr Stefan
15 jaar
Wat is daar nou eigenlijk wel de oorzaak van??? Wil ik wel eens weten. Ik had ooit een SDI en die had het ook(schijnt ook wel eens daarbij voor te komen), in de 4e cilinder. De ene vertelde door de korte zuigers, de andere coating in cilinders, en weer een andere zei dat het door verkeerde olie komt. Heb nu een TDI, gelukkig daarbij nog nooit van gehoord
15 jaar
Het is de coating op de zuiger die slijt,en dat probleem veroorzaakt..
Die gene die je wijs gemaakt heeft dat het door de korte zuigers komt, heeft blijkbaar nog nooit een motor van binnen gezien.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar