auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: VW polo Gloeit niet

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 d

Beste Mensen,

Ik heb een polo 1.9 D ui 96. Het probleem is dat hij niet wil starten. Ik heb het volgende gedaan:

De gloeirelais 104 vervangen. Vervolgens geprobeerd te starten en toen deed hij het nog steeds niet ,bleek dat de oude gloeirelais nog goed was nadat ik deze heb doorgemeten niet slim.

Ik heb op aangegeven van een aantal mensen het stekkertje van de tempratuursensor losgehaald, toen gloeide hij wel (heel lang), de volgende dag gloeide hij weer niet. Ik had vervolgens het stekkertje weer aangekoppeld en weer losgekoppeld en nu gloeit hij niet. Tempratuur geeft hij wel netjes aan als het stekkertje op de sensor zit. Wat wel apart is dat ik hem kan starten met een relais 18 (een contact relais) inplaats van de 104 heel raar, ik denk dat de gloeikaarsen dan gelijk stroom krijgen?? Moment dat ik dat doe loopt de moter niet lekker, ik verwissel dan de 18 met de relais 104.

Ik weet niet echt wat ik kan doen, is het handig om de Tempratuursensor en evt het contactblokje vervangen? Of misschien relais 103 inplaats van 104 in stoppen?

Iedergeval Help! ;)

Geplaatst door

mogreenvw (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk gewoon een probleem met de temp sensor..ik zou in ieder geval geen relai's gaan verwisselen voor er dalijk nog andere problemen bij gaan komen.bij een verkeerde waarde van de sensor word het relai niet gestuurd waardoor hij ook niet gloeit..en dus slecht of niet start.

Dat andere relai wat je gebruikt had is compleet anders waardoor hij op dat moment wel werkte,maar daar niet geschikt voor is.

Is het een gewone diesel of een SDI ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84]Waarschijnlijk gewoon een probleem met de temp sensor..ik zou in ieder geval geen relai's gaan verwisselen voor er dalijk nog andere problemen bij gaan komen.bij een verkeerde waarde van de sensor word het relai niet gestuurd waardoor hij ook niet gloeit..en dus slecht of niet start.

Dat andere relai wat je gebruikt had is compleet anders waardoor hij op dat moment wel werkte,maar daar niet geschikt voor is.

Is het een gewone diesel of een SDI ?

Gr Stefan[/quote]
Bedankt voor je reactie stefan

Ik heb een gewone 1.9 D, ik vraag me af waarom met die andere relais (18) hij gelijk start.

mogreenvw 0

15 jaar

als je deur contact kapot is dan gaat hij ook niet gloeien
ik zou daar maar eens naar kijken

chris22 0
badge

15 jaar

[quote=chris22]als je deur contact kapot is dan gaat hij ook niet gloeien
ik zou daar maar eens naar kijken[/quote]
dat had ik idd al eerder gehoord, ik denk niet dat deze kapot ivm het lampje dat aan en uit gaat

mogreenvw 0

15 jaar

Zekering F25 is voor de gloeiers en zou boven het gloeirelai moeten zitten ( of daar in de buurt ) en relai plaats nummer 13 is het relai voor de gloeispiralen.

Waarom hij met dat ander relai wel gloeit ? waarschijnlijk door een 'verkeerde' schakeling van dat relai,het gloeirelai word aangestuurd..en dat doet het ander relai niet of dan wel op een andere manier.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Haal eerst eens de stekker van de koelvloeistof temp.sensor af en meet eens met een ampere tang hoeveel amp. hij vraagt tijdens gloeien dit moet +/- 80 amp zijn, 20 amp. per gloeispiraal, zo niet zitten er een paar stukken in.

Mercury 0
badge

15 jaar

Maar volgens mij brand het lampje van de gloei spiraal helemaal niet Peco power peter mercury :-)

stefan84 0

15 jaar

Met de stekker eraf gloeide hij wel Stefan, nu misschien niet meer, maar dat komt omdat ie de zaak waarschijnlijk gesloopt heeft met het wisselen van de relais.... die gaf natuurlijk een helemaal verkeerde spanning en de relais zouden volgens hem goed zijn (waarom dan een ander relais er in te proppen snap ik ook niet, maar goed) krijg je wel amperes op de gloeibougies, dan weet je dat die in elk geval nog goed zijn (betwijfel ik na het wisselen) maar het lange gloeien zonder temp dsensor geeft aan dat er schijnbaar iets niet goed schakeld. De gloeirelais kast zelf gaat ook vaak stuk. Bovendien kan er natuurlijk ergens sluiting zitten in de draden naar de gloeipluggen.

gr

Peco Power Peter Mercury ;-) (wel graag met hoofdletters... )

Mercury 0
badge

15 jaar

[quote=Mercury]Met de stekker eraf gloeide hij wel Stefan, nu misschien niet meer, maar dat komt omdat ie de zaak waarschijnlijk gesloopt heeft met het wisselen van de relais.... die gaf natuurlijk een helemaal verkeerde spanning en de relais zouden volgens hem goed zijn (waarom dan een ander relais er in te proppen snap ik ook niet, maar goed) krijg je wel amperes op de gloeibougies, dan weet je dat die in elk geval nog goed zijn (betwijfel ik na het wisselen) maar het lange gloeien zonder temp dsensor geeft aan dat er schijnbaar iets niet goed schakeld. De gloeirelais kast zelf gaat ook vaak stuk. Bovendien kan er natuurlijk ergens sluiting zitten in de draden naar de gloeipluggen.

gr

Peco Power Peter Mercury ;-) (wel graag met hoofdletters... )[/quote]
Bedankt voor de reactie allereerst, wat kan ik onder een gloeirelaiskast verstaan, is deze makkelijk te vervangen? Ik wil wel melden dat wanneer ik de temp meter los had gehaald de achter ruiterwisser het weer deed?? Was ik vergeten te melden. Hoe kan het dat een andere relais wel zorgt dat de auto sTARTt, deze heeft een andere schema denk ik? hoe kan ik de amperes meten op de boegies, en mocht dit goed zijn wat zijn mijn opties nog meer?

nogmaals bedankt in deze...

mogreenvw 0

15 jaar

Volgens mij heb je meer aan de hand dan een relai o.i.d

Vind het al raar waarom de achteruitenwisser wel opeens werkt als je de stekker van de temp sensor afhaald,en als hij aangesloten is hij niks doet.

Waarom hij met een ander dan origineel relai wel kan gloeien heb ik hierboven als eens vermeld.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Kijk eens naar je zekeringenkast onder het stuur, zit deze nog wel vast? Mijn zoon heeft ook zo'n polo'tje voor dagelijks gebruik, maar dan een 1600 benzine en die had iedere keer problemen met de electrische ramen en het schuifdak, die niet meer dicht wilden (of open). Toen we de zekeringen checkten bleek dat er ooit eens een klem waar de zekeringkast mee vast hoort te zitten was afgebroken. hierdoor schoof de kast heen en weer bij optrekken/remmen en waren de stekkers (gedeeltelijk) los geraakt. stekkers er in gedrukt, zekeringenkast weer fatsoenlijk vastgezet en nooit geen problemen meer.
Amperes meten doe je met een speciale tang. Dat andere relais is volgens mij voor de verlichting, dus geeft heel erg andere waarden door en blijft dan ook doorgloeien (slaat niet af) omdat ie op een andere manier afschakelt, daardoor het lange gloeien. NIET weer doen, je vernielt het relais en je stroomkring die daar bij hoort, of je steekt je draadboom in de fik!!!!!

Gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.