Volkswagen Polo: polo wil niet aanslaan

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

Hallo,

Mijn polo hield er onder het rijden mee op en krijg hem niet meer gestart.
Hij draait wel goed rond en er is voldoende stroom.
Brandstof komt er ook maar ik heb geen vonk op de bougies.
Ik heb er al een andere bobine, verdelerkap en bougie kabels op gehad maar dat mocht niet baten.
Aan de bobine zit een 3 kabelige stekker en op 1 daarvan staat stroom. (als ie op contact staat)
Nu heb ik al iets gelezen op deze site over een BDP sensor, maar daar werd ook bij gezegd dat als die kapot is, er dan ook geen brandstof komt.
Uitlezen is een optie maar dan moet ik de auto op/af-slepen en aangezien ik een 35 km van de dealer woon is dat geen pretje. (ook qua kosten niet)
Zou het misschien kunnen dat er iets met de sleutel/contactslot is.
Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen of wat ik zou kunnen proberen?

Groeten.

lenny29

Geplaatst door lenny29 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Sleutel/contactslot denk ik niet, want dan zou je geen benzine krijgen.
Maar tot hoever komt die benzine? Hoor je alleen de pomp of wordt er ook daadwerkelijk ingespoten? (Bougies nat of droog?)
En hoelang hoor je de pomp? Een paar seconden en stopt deze daarna?
Als de pomp is gestopt en je start dan gaat de pomp dan ook weer lopen?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Lenny,

Op de 3 polige stekker van de ontsteking moet je gewoon de accu spanning meten tussen de buitenste contacten, ene is spanning, de andere massa..

Tussen het middelste kabeltje t.o.v. de massa moet je een puls meten tijdens het starten, even met 2 man proberen, het beste te controleren met een led tester o.i.d.

Meet je geen puls = geen vonk, kan het probleem een defecte hall-gever zijn, deze zit in de ontsteking, daar waar je de verdeelkap opzet.

Gr Stefan

lenny29 (0), 13 jaar geleden

Hoi,

Er komt benzine en blijft komen. De bougies blijven wel droog.
Heb bij ontsteking alles vervangen, bobine, alle kabels, verdelerkap en rotor met hall-gever.
Dit mocht allemaal niet baten.

Dus andere opties zijn van harte welkom!

Groeten.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Len,

Die ontsteking die je gemonteerd hebt, was die wel in orde ? Heb je eens gemeten erop ?

Gr Stefan

lenny29 (0), 13 jaar geleden

Hoi Stefan,

Ja, want die komt van een lopende auto.
De ontsteking van de polo die het niet doet, doet het wel op de andere polo.
Heb net de krukaspositiesensor vervangen en dat mag helaas ook niet helpen.
Ben nu toch genoodzaakt om een computer aan te sluiten.

Gr. Len

lenny29 (0), 13 jaar geleden

Bobine pen 1 en 3 = accuspaning / contact aan
Bobine pen 2 en 3 = Led knippert / startmotor word bedient. Gebeurt er niks ? Controleer bedrading.

BDP sensor ( in ontsteking )

Pen 1 en 3 = Min 4,5 Volt / wagen op contact.
Pen 1 en 2 = Led knippert / startmotor word bedient.

Dit heb ik in andere berichten gelezen en ik heb bij de BDP sensor op pen 1 en 3 11,51 volt.

Wat kan hiet de oorzaak van zijn dan?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Tussen 1 en 3 moet je min 9 Volt meten, dus die 11,51 is goed, ook de led knippert, dus dat is ook goed..

Van de bobine tussen pen 1 en 3 = min 11 Volt.. tussen 2 en 3 moet de led knipperen tijdens het bedienen van de startmotor, indien je hier geen puls meet, zit de mogelijkheid erin dat de ECU defect is, mits de bedrading in orde is natuurlijk.

Als je de auto op contact zet, neem ik aan dat de controle lampjes gewoon branden ?

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Probeer eens een nieuw brandstofpomprelais of geef er een klap op tijdens starten.

lenny29 (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Heb net nog eens goed gekeken en iemand laten starten terwijl ik keek en kwam er zo achter dat de rotor in de verdeelkap niet meedraaide.
Dus dan word het niet meer zo moeilijk! Ja hoor, distributieriem kapot!!!
Niet aan flarden, maar precies bij een vertanding doormidden.

Hiermee is het probleem wel mee opgelost.....

Allemaal bedankt voor de reactie's en tips.

Benny Vee (0) PRO, 13 jaar geleden

En nu kleppen krom ????

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Dan vonkt hij inderdaad ook niet :)

Zou eens een nieuwe riem erop leggen en eerst de compressie meten, is deze goed, dan monteren en rijden ermee, mis je de compressie op 1 of meerdere cilinders, dan kom je de kop eraf aan het halen.

Al met al goed te doen mits je hetzelfde doet en kan..

Gr Stefan

lenny29 (0), 13 jaar geleden

Er was inderdaad een klep krom. Ik heb omdat deze motor ook al vrij veel olie verbruikte meteen een andere motor er in gelegd.
Nu heb ik dus 2 vliegen in 1 klap!
De polo loopt nu weer 100% met nieuwe riemen natuurlijk.

Groetjes Len.

PS: De motor die er in lag had code APQ, de nieuwe motor heeft code AEX. Dit past allemaal hetzelfde voor diegene die hier iets over zoeken.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor de feedback Len!

flow (0), 13 jaar geleden

mits het geen automaat is.De koppel omvormer past niet in de krukas, boring achter op de krukas van een automaat is 20,1mm en van een handgeschakelde bak is 15 mm heb het van de week ondervonden,heb de astop van de omvormer afgedraaid op de draaibank.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.