auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: probleem met onsteking/bobine

Bouwjaar: 1990

hallo ik heb een vw golf gti 1.8 16v {kr)blok
heb een probleem me auto houd in komt niet op snel heid maar als je hem start en hij is koud loopt hij perfectmaar zodra je er mee gaat rijden houd hij bijna alle vermogen in alleen als je je gas los laat en hem gelijdelijk en gedoceert gas geeft loopt ie goed en gaat ie dan is het gesputer weg ik heb me auto een nieuwe kleppendekksel pakking olie keering/in onstekking en verdeelkap/roter vernieuwt me moter helemaal gereinigt end toen ik klaar was kreeg ik hem niet gestart kreeg geen vonk vanaf bobine dus dacht kapot een andere er in maar nee hoor weer niet nou ik die oude er weer terug een extra massa kabel gelegt van waar die andere ook komt blok start als een trein maar ja hij hokt nog steeds zijde ze onstekkingafstellen nou ja deng doe dat maar toen ik hem weer wou starten geen vonk
mijn vragen samen gevat zijn is me halgever kapot of toch me bobine of het ergstegeval me com de een zegt dat me distributie een tand is versprongen de andere me halgever en de andere me comp ik heb naar me distributie gekeken en die was toen nog wel slap maar niet versleten of derg is alleen op gespannen en naar de merk tekentjes gekeken alle tweee staan ze gelijk twaalf uur mijn vraag daar over is heeft iemand voor mij de tekening van de distributie en hoe hij moet staan verder ja ik hoop dat iemand me kan helpen ik weet veel van auto,s en werk er dagelijks mee maar ja niet het motoriche gedeelte maar de schade,s dus vandaaar en ja ik heb nu al zoveel kosten gemaakt aan die auto me geld raakt op en ik kan niet een nieuwe halgever en bobine kopen kan wel maar dan wel de goede die kapot is en niet alle twee als het nodig is alvast bedankt voor voor je reactie vriendelijke groeten sander van der knoop

Geplaatst door

dupl-u-26027-5dd1499bf0503+golfgti16v (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij mijn weten heb je een k-jetronic inspuitsysteem. Als je vermogen vraagt is dat rechtstreeks gebonden aan de luchthoeveelheidsmeting. Deze is dus mechanisch. Je zal dus eerst de benzinedruk moeten weten deze moet waarschijnlijk 4,5/5,5 bar zijn. Is je systeemdruk goed dan kun je de pomp al wegschrappen.

joba 0
badge

19 jaar

misschien ook slim om met dat soort vragen eens contact te zoeken met de Golf GTI club. Daar eten en drinken ze GTI'tjes en kunnen ze je misschien welk aan goedkope adresjes helpen.

Weet ff niet meer waar ze zitten, maar dat kan je vast vrij snel wel vinden op internet of in een blaadje.

Alex218 0
badge

19 jaar

ik heb vandaag in ieder geval een boosdoener gevonden me kabel boom die vanaf me bobine en zo over de bovenkant van me bak loopt was doordrenkt met olie en was ook bros hard als je ze aanraakte braken ze heb groot gedeelte verneiuwt cq gerepareert en een nieuwe boom gemaakt start nu wel en loopt als hij koud is perfect wordt hij warm gaat hij onregelmatig lopen verder me radiateurslangen zetten op kan ze niet inknijpen kan dat me termostaat zijn of kan hij zijn overdruk niet kwijt verder me onsteking staat op tijd me bobine vonkt nu wel maar hij houd toch in als een schilpad andere worden komt niet op gang alleen gedoceert gas geven oja en mijn excuses voor de veele spelfoutev van mijn vorge bericht alvast bedankt

harde koelslangen kan inderdaad duiden op een thermostaatprobleem. Ik zou zeggen; gewoon vervangen. Kost niet de wereld en is vrij snel gedaan.

Verder kan ik alleen zeggen; inderdaad GTI club eens mailen.
http://www.gticlub-holland.nl/info.html

Alex218 0
badge

19 jaar

Sander ik denk dat jouw probleem van inhouden wellicht gezocht moet worden in de computerkast of lamda - sonde gewoon eens uitwisselen dat kan wonderen doen.

En wat de opgezetten koelwaterslangen betreft dat kan idd een thermostaat probleem zijn zoals Alex al aangaf, en tevens dat deze nog nooit vernieuwd zijn en daardoor gaat het binnentouw - (vezel) in de slang oprekken en dan kan het net als een binnenband van een fiets worden en gaan opbollen,doordat er geen stugheid van de touwvezels meer aanwezig is kun je dat probleem krijgen. Een waterslang gaat immers ook niet eeuwig mee gewoon vernieuwen dan voorkom ook het probleem dat hij plotsklaps eens gaat spuiten en dat komt altijd ongelegen.

NB: Ik heb dit type auto 10 jaar in gereden met 300,000 km op de klok en hij loopt nog steeds en alle soorten van problemen al meegemaakt.

succes.

snowman11002 0

19 jaar

hallo nou ik heb die slangen en termostaat ook vernieuwt maar geen verbeterig nu ga ik toch ergens anders aan denken kan het niet de koppanging zijn diecompresie in me water systeem blaast want als de auto koud is en ik laat me dop van het exspansie vat er af en dan na een minuut of twee gooit hij al het koelwater er uit via die vat en als ik hem dan af zet en me dop er weer op draait worden me slangen vacuuum gezogen maar het raare is die slangen heb ik al van het begin en ik wil het eerst zeker weten of het dat is voor ik weer alles er uit gaat halen ben er ook al een paar dagen zoet mee geweest maar voor zo ver weer bedankt heren gr

Dat het koelwater via het exspansievat opkomt en dan overloopt indien de dop verwijderd is wel normaal hoor, vooral als je de motor iets toeren laat draaien en dan het gas los laat dan loop het vaatje zeker over.

Ik heb het gevoel dat er meer aan de hand is dan alleen jouw genoemde onstekings problemen ect,laat de auto eens uitlezen bij de dealer dat voorkomt een hoop zoekwerk en ergenis.

NB: Het was maar een goed bedoelde tip!

Succes,

snowman11002 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.