Ter informatie: Het is een T4 uit 1999, automaat, 2.5TDI 100PK, korte uitvoering.
Bij het rijden tot 70 Kmh geen probleem. Wanneer ik de toeren rond de 1800 is en bij kilomter bij bij 80 Kmh, dan gaat de auto trillen. Dit is een erg vervelend rijgedrag die de T4 toont. Bijvoorbeeld als ik rustig de snelweg wil oprijden. Als ik er extra gas bij geef, dan gaat het stotteren over.
Ik wil graag dat dit probleem wordt verholpen.
Ik ben ook van plan om van de zomer ongeveer 8000 Kmh te rijden. Dan moet dit echter niet een probleem vormen en ook niet erger worden tijdens de reis.
Hierbij alsnog de foutcodes die door mijn VAG kabeltje is geregistreerd.
Address 02: Auto Trans
Controller: 01P 927 733 AK
Component: AG4 Getriebe 01P 4086
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
01192 - Torque Converter Lock-Up Clutch
04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent
Heeft iemand een idee hoe dit stotteren is ontstaan en of het voorkomen/opgelost kan worden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De lock- up koppeling slipt. Het idee als of je op een rosbord rijdt ( vroeger gebruikt wasbord) ? Oliedruk die de plaat moet aandrukken is te laag. Bij versnellen is het motor-toerental hoger en dan is de slip er niet meer. Vraag eerst maar eens wat het gaat kosten en denk ook aan een extra oliekoeler als je wel eens een aanhanger trekt. INFORMEER Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar