👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb al een tijdje af en toe problemen met mijn ruitenwisser voor, ruitenwisser achter, aanjager en achterruit verwarming.
Onder droge omstandigheden werkt alles prima. Als het wat vochtiger is dan doen ze het dus soms allemaal niet.
Meestal na een tijdje rijden in de regen en dan bijvoorbeeld na het tanken dan doen ze het niet. Soms helpt wachten, en opnieuw starten.
Soms (als het niet meer regent) helpt het om gewoon een stuk te rijden. Vaak moet ik echter even de zekeringen (5 en 7 geloof ik) eruit halen even wachten en terug stoppen.
Meestal is het na een paar minuten opgelost. Maar afgelopen zondagavond laat bij een tankstation (na het tanken) heb ik wel een kwartier zitten k#tten in de regen en nu ben ik het meer dan zat.
Weet iemand wat het kan zijn?
bedankt alvast!!!!!
Yuri
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer eens alle zekeringen, controleer ook de contacten eens, deze moeten schoon zijn.
Wel vreemd dat alles wegvalt tijdens vochtig weer ..
Ook zou je de massa punten eens kunnen controleren, maar dan zou je ook zo problemen ermee moeten hebben.
Gr Stefan
Hoi Stefan,
bedankt voor je snelle reaktie.
Toen ik net naar huis reed (beetje motregen) deed alles het prima. Thuis auto uitgezet en meteen weer op contact: probeel was er weer :(
Dus de zekeringen goed gecontroleerd, zowel de zekeringenkast als de zekeringe (ook de contacten, heb ze eruit gehad) zien er goed en schoon uit. Ook de massa van de zekeringenkast ziet er niet geoxideerd uit. Niets hielp: ook niet wiebelen met de zekeringen.
Opeens na een paar minuten van contact af deed alles het weer. Misschien iets met het contactslot ofzo? Als ik hem op contact zet EN alles doet het en ik draai een beetje verder (net niet starten) dan valt alles uit (zal wel logisch zijn omdat je gaat starten), maar als ik daarna terug naar contact ga, doet nog steeds niets het. Ook niet na van contact halen en starten. Nu doen ze het niet maar waarschijnlijk over een minuut of 5 is alles weer in orde (voor even).
Sorry voor het lange verhaal maar wat denk je???
Bedankt,
Yuri
15 jaar
Yuri
Als alles verder goed uitziet, kan het een zoekplaatje worden..
Wat je eens kan proberen, als de boel weer niet werkt, laat de zekeringen dan eens zitten en beweeg of rammel eens met de sleutel als deze in het contact slot zit, wat ook vaker voorkomt is dat het contactblokje achterop het contactslot de geest geeft,
Gr Stefan
15 jaar
Stefan,
bedankt weer!! Heb net het contact weer aangezet en alles deed het weer. Probeer zo even om weer in de probleemsituatie te komen (zal geen probeel zijn, paar keer op en van contact) en zal eens met de sleutel rammelen/bewegen. Had ik al een beetje geprobeerd maar zal het eens wat meer doen. Zal zo weer even updaten.
Het lijkt bijna alsof er een timer ofzo op zit ???? :p
Heel vaag.
Bedankt weer,
Yuri
15 jaar
Haha..
Let op, dalijk wil je het proberen, en werk alles gewoon naar behoren..
Gr Stefan
15 jaar
Hoi Stefan,
Je gaat het niet geloven. Ik krijg 'm nu niet meer in de 'fout' conditie op mijn oprit. Ook niet met sleutelwiebelen....
Maar 10 tegen 1 dat dat na een tijdje rijden in de regen wel zo weer is (en dan is het levensgevaarlijk om door te rijden). Is er iets wat te warm of te vochtig wordt en daar niet tegen kan????
Ik snap het niet meer....heb jij nog ideeen?
bedankt weer!!
Yuri
15 jaar
Zitten er toevallig ergens relais ofzo die ik kan checken??
bedankt weer!
Yuri
15 jaar
Yuri,
Zie :
[url=http://img41.imageshack.us/i/23479358.pn...][img]http://img41.imageshack.us/img41/3545/23...[/img][/url]
Of geef eens de nummers van de relai's die in de zekeringkast ziten..
Je kunt eens ( als de verbruikers uitvallen ) tegen de relai's tikken met iets..en kijk of dat helpt.
Gr Stefan
15 jaar
Contactblokje van het startslot vernieuwen.
[quote=stefan84]Yuri,
Zie :
[url=http://img41.imageshack.us/i/23479358.pn...][url]http://img41.imageshack.us/img41/3545/23...[/url][/url]
Of geef eens de nummers van de relai's die in de zekeringkast ziten..
Je kunt eens ( als de verbruikers uitvallen ) tegen de relai's tikken met iets..en kijk of dat helpt.
Gr Stefan[/quote]
Stefan,
Bedankt,
Ga ik dit weekend meteen door met testen.
Groeten,
Yuri
15 jaar
[quote=Ruud10657]Contactblokje van het startslot vernieuwen.[/quote]
Ruud,
Hoe weet je zeker dat het het contactblokje is, want rammelen met de sleutel reproduceert het probleem niet en lost het ook niet op als het optreedt
Bedankt!
Yuri
15 jaar
[quote=yuri01][quote=stefan84]Yuri,
Zie :
[url=http://img41.imageshack.us/i/23479358.pn...][url]http://img41.imageshack.us/img41/3545/23...[/url][/url]
Of geef eens de nummers van de relai's die in de zekeringkast ziten..
Je kunt eens ( als de verbruikers uitvallen ) tegen de relai's tikken met iets..en kijk of dat helpt.
Gr Stefan[/quote]
Stefan,
Bedankt,
Ga ik dit weekend meteen door met testen.
Groeten,
Yuri[/quote]
PS op positie 2 zit relais 72, op 4 zit nr 18 op 6 zit nr 21 , op 8 zit 19, op 9 zit 36 en op 12 zit 167. Zegt dat je iets?
15 jaar
72 = Relai Achterruitwisser
18 = X-Relai
21 = Knipperlichtrelai
19 = Interval Ruitenwisser ( ook te verwisselen met een programmeerbaar relai nr 99 )
36 = Zoemrelai licht ??
167 = Brandstofpomp / Stuureenheid relai
Gr Stefan
15 jaar
zeker is dit niet, het komt wel erg vaak voor. Laatst een cady gehad met allerleide gekke problemen. Starte vaak niet, ook niet met rammelen aan het contactslot. Blokje vernieuwd, problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Oude blokje open gemaakt, niets geks aan te zien. Ook deze wagen loop nu reeds maanden zonder problemen.
Het blokje is het geld ook niet, ff in de 20 euro kost deze.
15 jaar
Stefan, Ruud,
bedankt voor jullie adviezen! Ik rij van de week in ieder geval langs de VW garage om een contactblokje te halen. Ik neem aan dat het niet ingewikkeld is om zelf te doen? Als de zwarte plastic kappen weg zijn kan ik er dan zo bij? gewoon loshalen of moet ik nog ergens op letten (stuur slot oid?)
bedankt weer!
Yuri
15 jaar
Nee, zo makkelijk is het nu ook weer niet. Het stuur moet er af, dan moet de getande bus er af getrokken worden. Dan de schakelaars verwijderen, het contactslot uitbouwen en dan het blokje er onder vernieuwen.
Zie ook mijn antwoordt bij http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
hmmmm da's jammer, toch maar even langs de garage dan, want daar heb ik het gereedschap niet voor :-(
Enig idee hoeveel werk dat is en wat ze daarvoor vragen?
thx
Yuri
15 jaar
Ruud, Stefan,
Net de VW garage gebeld, die vragen maar liefst 145 euro om het blokje te vervangen, dat vind ik wel heel duur (zeker omdat het niet 100% zeker de oorzaak is). Hoe moeilijk is het het om dit zelf te doen (zonder poeli trekker ed) als je het nog nooit hebt gedaan? Ik lees in de link dat het er nogal wat haken en ogen aan zitten???
Heb dit ooit bij een Dyane6 gedaan, dat was 5 minuten werk ;-)
Bedankt,
Yuri
15 jaar
Yuri
Als je de kapjes bij het stuur eraf hebt,en het stuur zelf gedemonteerd hebt, wijst het zich eigenlijk vanzelf, als je niks beschikt over een trekker, kun je deze wellicht bij een vriend lenen ?
Als je er geen uithalen kan, kun je ook de stuurpen onderaan losdraaien,daar bij de pedalen,dan trek je zo de hele boel omhoog.
Het contactblokje zit met 1 klein schroefje vast en kost ff 20 euro dacht ik.
Gr Stefan
15 jaar
Bedankt weer. Het duurde even voordat het weer optrad, en dat was vanochtend. Tot mijn verbazing deed de aanjager het weer nadat ik op relais 18 (Xrelais) tikte. Maar die heeft toch niets met de aanjager te maken?
Groeten,
Yuri
15 jaar
Yuri
Werkte alles weer nadat je het relai wakker maakte ? Anders zou ik deze toch eens vervangen.
Gr Stefan
15 jaar
ja. de rest van mijn ritje naar mijn werk wel in ieder geval (~18 km). maar hij is verdacht idd!
ik snap alleen niet was het X-relais met mijn aanjager kan doen?
Yuri
15 jaar
Stefan,
Bedankt weer!~
Toen ik naar huis wilde was het probleem er weer; en na weer tikken tegen het x-relais (positie 4). Was alles weer ok. De pootjes van het relais waren een beetje olieachtig? Vreemd.
Dus ben net langs de VW dealer geweest. Ze waren verrassend ONbehulpzaam toen ze doorhadden dat ik een niet recente auto rijd. Vreemd. Maar na wat 5-en en 6-en ging hij m'n X-relais zoeken in het magazijn. Wel apart dat het nummer op het relais anders is (was 18, is nu 100). Maar alles werkt tot nu toe met de nieuwe relais. Enig idee waar het oliefilmpje op de oude relais vandaan komt?
Yuri
15 jaar
Yuri
Waarschijnlijk was dat iets van vocht, of de contacten waren geoxideerd, of iemand heeft er met olie vingers aangezeten :)
Ja ze verkopen liever een nieuwe auto dan een relai, en dat is minder..
Hopen dat het nu voor goed opgelost is,
Ik ben benieuwt!
Gr Stefan
15 jaar
Tot nu toe is het niet meer opgetreden en hij lijkt ook krachtiger te starten. Maar ik heb nog niet lange tijd in de regen gereden en dan opnieuw gestart met ruitenwisser. Maarrrr "so far so good!!" bedankt. Ik zal over een paar weken nogmaals posten dat hopelijk alles ok is. Zoniet dan horen jullie eerder van me!
Bedankt,
Yuri
15 jaar
Met een beetje mazzel doet hij het nu ook goed in de regen, dat zou je morgen even kunnen testen, want ze hebben vanalles gemeld behalve wat goed's..
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar