Volkswagen Polo: Polo 6n 1.6 8v Start niet meer, vonkt niet.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 8v

Hallo,

Ik heb mijn motorblok eruit gehad, alleen nu alles weer ingebouwt is start hij neit meer.
Alle sensors zitten eraan maar hij wil neit starten.

Ik heb geen vonk 3bobine's geprobeerd, ze zijn alle 3 goed.
Op de bobine staat wel 12v, 2x zelfs hoord dat? en nog vonkt hij niet.
De krukassensor heb ik vervangen, die achterop eht blok onder de startmotor maar dat maakte ook niks uit.
Ontsteking krijgt ook gewoon 12v.

De eerste keer aan de computer gaf hij toerenteller sensor aan, dat hebben ze gewist en toen gaf hij geen storing meer aan.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, alvasrt bedankt.

Gr. Rick

Spenkie

Geplaatst door Spenkie (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je toen hij aan de computer hing ook even gestart en gekeken of je een toerental kreeg?

Foutcode voor toerental sensor wordt altijd gezet als je contact aan zet. Deze hoort uit zich zelf weg te gaan als je de motor start en de motor-computer pulsen ziet.
Gaat de code niet weg, dan ziet hij geen pulsen en werkt de toerental sensor dus niet of de bedrading is los of defect.

Spenkie (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford]Heb je toen hij aan de computer hing ook even gestart en gekeken of je een toerental kreeg?

Foutcode voor toerental sensor wordt altijd gezet als je contact aan zet. Deze hoort uit zich zelf weg te gaan als je de motor start en de motor-computer pulsen ziet.
Gaat de code niet weg, dan ziet hij geen pulsen en werkt de toerental sensor dus niet of de bedrading is los of defect.[/quote]
nee ze hebben de auto niet gestart aan de computer, want hij loopt niet.
Die toerentellerfoutcode was later wel weg.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Controleer eerst eens de bedrading en massa aansluitingen...

Loop ook even de zekeringen na,net zoals de relai's

Waarom is de motor eruit geweest ? Als hij eerst wel gelopen heeft, is het doelloos om zomaar de helft van de onderdelen te verwisselen, vaak ziet men wat over het hoofd en dan krijg je dat soort dingen.

De toerental sensor kan hij als fout aangeven als de auto alleen op contact staat, bij draaiende motor is deze normaal weg.

Heb je eventueel nog een foutcode ervan ?

Bobine pen 1 en 3 = accuspaning / contact aan
Bobine pen 2 en 3 = Led knippert / startmotor word bedient. Gebeurt er niks ? Controleer bedrading.

BDP sensor ( in ontsteking )

Pen 1 en 3 = Min 4,5 Volt / wagen op contact.
Pen 1 en 2 = Led knippert / startmotor word bedient.

Kun je proberen met een Led testlamp.

Gr Stefan

Spenkie (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Controleer eerst eens de bedrading en massa aansluitingen...

Loop ook even de zekeringen na,net zoals de relai's

Waarom is de motor eruit geweest ? Als hij eerst wel gelopen heeft, is het doelloos om zomaar de helft van de onderdelen te verwisselen, vaak ziet men wat over het hoofd en dan krijg je dat soort dingen.

De toerental sensor kan hij als fout aangeven als de auto alleen op contact staat, bij draaiende motor is deze normaal weg.

Heb je eventueel nog een foutcode ervan ?

Bobine pen 1 en 3 = accuspaning / contact aan
Bobine pen 2 en 3 = Led knippert / startmotor word bedient. Gebeurt er niks ? Controleer bedrading.

BDP sensor ( in ontsteking )

Pen 1 en 3 = Min 4,5 Volt / wagen op contact.
Pen 1 en 2 = Led knippert / startmotor word bedient.

Kun je proberen met een Led testlamp.

Gr Stefan[/quote]
De motor is eruit geweest omdat ik een nieuwe bak eronder heb gezet, en gelijk de motor en het motoruim schoongemaakt, gespoten heb.

De massa's em zekeringen zijn ok.
Alle sensors en stekkertjes zitten eraan
Ik heb geen foutcode meer.

Ik heb net ff gemeten bij de bobine, ik weet niet welke pen 1 of 3 is maar tussen de middelste en de linker meet ik 12v als hij op contact staan.

Bij de rotor(ontsteking) ehb ik ook 3 pinnetjes ik meet op 1 pinnetje 6v en op 1tje 4.8v als hij op contact staat.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Kijk er even goed na, de nummertjes staan erop..

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ow ja, als je de uitlees apparatuur naast je hebt staan, sluit deze dan nog eens aan en kijk, net zoals Oldford al aangaf of je wel een starttoerental ziet, dan weet je waar je het zoeken moet.

Spenkie (0), 14 jaar geleden

Tja, had ik zlef maar zoon uitlees apparaat, heb hem laten uitlezen bij een garage, maar ze konden niks vinden:(

Ik ga nu ff kijken naar de pinnetjes.

Spenkie (0), 14 jaar geleden

Ik heb alles in de contact stant gemeten.

Onsteking:

Tussen pen 1 en 3: -11v
Tussen pen 1 en 2: -4.8v
Tussen pen 2 en 3: 6.26v

Bobine ook in contact stand gemeten:

Tussen pen 1 en 3: 12v
Tussen pen 1 en 2: niks(meter blijft gewoon niks doen)
Tussen pen 2 en 3: 12v

alexander242 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Controleer eerst eens de bedrading en massa aansluitingen...



Bobine pen 1 en 3 = accuspaning / contact aan
Bobine pen 2 en 3 = Led knippert / startmotor word bedient. Gebeurt er niks ? Controleer bedrading.

BDP sensor ( in ontsteking )

Pen 1 en 3 = Min 4,5 Volt / wagen op contact.
Pen 1 en 2 = Led knippert / startmotor word bedient.

Kun je proberen met een Led testlamp.

Gr Stefan[/quote]
Hier legt Stefan al goed uit hoe je moet meten, dus met een led testlamp meten. Nadruk op LED. Als je gewoon proeflampje gebruikt kan je zeker een nieuwe Hall-gever kopen. Die kunnen namelijk geen grote stromen schakelen. Het beste voor dit soort dingen is eigenlijk een scoop, maar die heb je niet (ga ik vanuit). Je kan ook even de verdeelkap losnemen en dan starten. Kijken of de rotor wel rondt draait. Ook eens gehad dat de verbinding stuk was.

Spenkie (0), 14 jaar geleden

De rotor draaid wel gewoon, daar heb ik al naar gekeken.

Maar ik zal ff proberen met wat jij zegt: zoon testlampje, ik heb hem wel ergens maar kan em niet vinden.

Spenkie (0), 14 jaar geleden

Hij kan dicht, hij loopt weer.

De ontsteking was kapot

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback!

Spenkie (0), 14 jaar geleden

geen dank.

Jullie bedankt voor de oplossingen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.