hallo,
ik heb een probleem met starten, hij doet het niet altijd.
het is me nu 3 overkomen.
als ik hem start slaat die niet aan. pas als ik het gaspedaal helemaal in druk met het starten slaat die aan.
dan jaagt die hem in de toeren en laat ik het gaspedaal los.. en hij komt terug op zn stationair slaat die af.
heb gekeken of het een vacuum probleem is maar is het niet.
heb vandaag de luchtmassameter vervangen kijken of het probleem hieraan ligt.
of zou het de krukaspositie zijn?
het is een voorval wat sporadies voorkomt..
iemand een idee wat het kan zijn?
Met vriendelijke groet,,
Thim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ow jaa miss wel handig om te weten.. we hebben het hier over een otmar alt uitvoering. dus een 1.6 met 101 pk.
Uitlezen zou ik mee beginnen, je kunt de stekker van de temperatuursenor ook eens lostrekken (sensoren willen wel defect zijn)
uhm.. temperatuur loopt altijd heel mooi op.. (motortemp + olietemp ) ik weet niet of dat iets zegt want een sensor als die kapot is is die kapot.. en dat die niet hapert.. en ik heb hem ook nog nooit raar zien doen.. dat die ineens kouder word of iets dergelijks, motortemp staat altijd mooi op de 90 graden. hij zakt ook niet,, en olietemp.. zit altijd een beetje rond de 90, 95 graden en met een beetje gas geven zeg maar rond de 100 graden. trouwens hij doet het alleen als die warm is en ik heb de motor uit gedaan en wacht ong. 10 min en probeer het dan.. zo heeft die het de vorige keren gedaan..
12 jaar
Dan zou ik hem toch eerst maar eens aan de testkast zetten.
P.S. Als de temperatuurmeter goed aangeeft wil het niet zeggen dat de ECU een goede temperatuurmeting heeft, 1 sensor kan meer functies hebben.
Maar aangezien je het bij warme motor hebt, zal het hier wel niet aan liggen.
ik ga van de week ff de startmotor er onder weghalen want die komt soms ook niet uit.. laat ik hem dan wel uitlezen.. kijken wat die zegt..
of zou het er daar ook iets mee te maken kunnen hebben?
12 jaar
nou luchtmassameter is het dus ook niet.. stond vanaaf alweer stil. dit keer was de motor koud.. zou het dan misschien aan het bovenste dooiepunt sensor liggen of krukaspositiesensor? en het rare was dit heb ik nog niet eerder gezien. nadat die weer starte ben ik na huis gereden en ik laat de motor onder het rijden terug komen op zn stationair zakt die ver weg in zn toeren. hij kwam op een 600 toeren, terwijl normaal dat die rond de 950 zit ong.
en ik stond stil en wou ff kijken wat die deed precies en drukte het gaspedaal in tot 3000 toeren ong.. en terug laat komen tot stationair doet het niet.. blijft die mooi rond de 950 toeren zitten.. en zodra ik weer ging rijden was het mis?
zou dit dan te maken hebben met het gasklephuis? helaas is het nu de tijd van de feestdagen dus ik kan er nu niet egt mee bezig.. omdat ik zelf met de kerstdagen aan het werk ben.. dus ik denk dat ik halvewege de week weer met de auto bezig kan.. heb hem nog wel nodig hoop niet dat die me in de steek laat...
12 jaar
Ik heb het gehad bij een Golf III 1.9 diesel dat de poelie van de distributieriem op de krukas een klein beetje speling maakte. Daar werd die poelie geborgd met een spie in de vorm van een halve maan. De gleuf waar die spie in gaat was dus uitgesleten en varieerde de timing van soms goed en soms slecht. Dat lijkt op je klachtenpatroon. Je kan checken of er speling is zonder de poelie los te maken. Haal de zwarte kap van de distributie eraf en dan een dopsleutel op de moer van de krukas, beweeg voorzichtig heen en weer en kijk of de distributieriem even veel of minder meedraait. Succes.
Wat ik ook een keer had bij een Golf III benzine was dat de kappen op de bougies niet meer de juiste elektrische weerstand hadden waardoor de motor beroerd liep en problemen bij starten. Nieuwe kappen en het was over. Voordat je nieuwe kappen gaat kopen probeer eerst met geleende kappen van een andere Golf. Je kan de kappen zo losdraaien van de bougiekabels.
12 jaar
de db-riem is net vervangen (3000 km geleden) dus dat kan idd een oorzaak wezen.. bedankt voor je reactie,, kan ik eerst weer even verder kijken en dingen uitsluiten.. of een conclusie trekken van wat het nu is..
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar