Volkswagen Golf IV: Raam mechanisme golf 4

Bouwjaar: 1998

Gister zakte mijn linker voorraam in het portier. Ik ben van plan om een reparatiesset te kopen en het probleem zelf te verhelpen. (dealer gaf prijsopgave van 240 euro) In elaswin staat dat bij ronde omlooprollen (waar de kabel overheen loopt) de hele binnenplaat vervangen moet worden omdat er op de nieuwe binnenplaat excentrische omlooprollen zitten. Is dit juist en is de reparatieset dus niet te gebruiken bij ronde omlooprollen?

Ik heb ook nog een vraag over demontage van het slot dat aan de binnenplaat vast zit. Doe ik het goed als ik:
De schroef op de kopse kant van het portier (achter het dopje) losdraai terwijl ik de deurgreep uittrek (schroef niet helemaal verwijderen). Vervolgens de cilinder verwijder en het draadje losmaak dat de deurgreep aan het slot houdt. De overige 2 schroeven losdraai aan de kopse kant van het portier. Kan ik nu de binnenplaat verwijderen? (de rest is al los)

Iemand nog tips?

Alvast bedankt

Orio

Geplaatst door Orio (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan T (10) PRO, 15 jaar geleden

ja dat klopt zo als jioj schrijft.
ik zou gewoon kijken wat erop zit of het gaat.
zelf heb ik pas universeel een mechaniek gekocht en heb de uode van de plaat geboord en de nieuwe erop gezet.
je bent langer bezig maar het is goed koper dan een complete.
mocht de revisie niet lukken dan is dit misschien een optie.

groetjes jan.

steef11065 (0), 15 jaar geleden

Dealer heeft gewoon reparatie setje te koop.
ongeveer 49 euro.
Is wel beetje werk maar dan werkt alles weer goed.

Ik kreeg alleen raam niet meer omhoog en heb toen de popnagels doorgeboord en daar later boutjes ingezet.
Ik heb het wel over elektrische ramen

Orio (0), 15 jaar geleden

Vanmorgen een complete set incl geleiders gekocht (100 euro bij lokale autospeciaalzaak). Deze geleiders zijn langer dan de originele dus het plaatsen van de binnenplaat was lastiger. Eerst heb ik de oude geleiders uitgeboord. Op dezelfde plaats bij de nieuwe geleiders zaten boutjes. De moeren zitten op de nieuwe geleiders vastgeklonken (handig).
Bij het terugplaasten van de binnenplaat het ik de onderste 2 moeren van de geleiders verwijderd en de bovenste 2 losgedraaid. Door de onderkant van de geleiders naar links resp. rechts te duwen, kun je de geleiders in het portier krijgen.

Ik heb het slot laten zitten in het portier en op de binnenplaat de twee plastic dopjes doorgedrukt. Hiervan heb ik 1 dopje wat bijgewerkt met een mesje, ingesneden en er weer in gedrukt totdat ie "klikt".
Nu nog de binnenplaat afkitten en de bekleding er op.
Hopelijk blijft dit raam mechanisme werken. In totaal 2-3 uur werk.

bedankt voor de info

mvg

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

had je beter een rep.setje bij de dealer weg kunnen halen had je een hoop minder werk gehad en de helft goedkoper geweest als je een beetje handig bent is dat in een uurtje klaar

Orio (0), 14 jaar geleden

De set die ik had gekocht was van Liftek (Made in Italy). Na demontage brak een van de kunststof bevestigingspunten af. Deze zijn van een harder soort kunststof dan de originele en breken dus snel als je de schroef erin draait. Nu een reparatieset gekocht en er op gezet. Ook de oude geleiders weer gebruikt. De kabels staan erg strak en dat is te horen als het raam omhoog gaat. Het raam gaat wel net zo snel omhoog als het raam rechts. Hopelijk blijft die het nu doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.