close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Radiator vervangen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI

Hallo,

Sinds kort lichte lekkage uit de radiateur. Ik zag het dat het in de 2 onderste hoeken zit. Nu wil ik de radiateur zelf vervangen.
Heb wel een paar vragen voor ik eraan begin.

- zijn de "imitatie-radiatoren" van rond de 50 euro goed genoeg?
- heb ik een brug nodig voor de klus?
- Ik merkte vanochtend dat de kachel niet goed warm wordt. De motor temperatuur loopt daarbij niet op. Wellicht dat er een slang naar de
kachel verstopt zit (Ik had namelijk van dat "Forte Anti Radiator Fluid leak" erin laten gooien).
Waar zou ik nog meer aan kunnnen denken naast een slang dat verstopt is geraakt en hoe kan ik dit checken?


Dank alvast

Geplaatst door

Camiel78 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

- zou ik niet doen, beetje imitatie zit toch wel rond de 100 euro bruto.
- je hebt geen brug nodig.
- Zit er nog genoeg vloeistof in het reservoir?
Nooit weer Anti leak gebruiken!

de Dokter 0

12 jaar

Inderdaad een belangrijke les achteraf, nooit anti leak gebruiken.

Er zit nog voldoende kvs in het reservoir. De lekkage is (nagenoeg) verdwenen, maar ik heb nu het probleem dat de kachel niet goed heet blaast(anti leak!).

Dus vandaar dat ik de boel wil spoelen en de radiateur wil vervangen. Nu heb ik een vraag over het doorspoelen.
- is het raadzaam om het systeem te doorspoelen met een slang los en een draaiende motor, waarbij je continu water bijvult via het expansievat.?

Lees veel kreten als " tuinslang erop en spoelen" maar wat is de beste methode?

Camiel78 0

12 jaar

Kachelslangen los koppelen en tegen de stroomrichting in de waterkraan er op loslaten . Kan je gelijk zien of deze doorstroomt en of er vuil uit komt . Wel opvangen natuurlijk. Op kraanwater staat 3 bar dus wel voorzichtig .
Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Dank Punt. Dat is helder.Ga ik zo doen voor de kachelradiateur

Maar... Voor de rest van koelsysteem?hoe kan ik dat aanpakken?
- zoals ik boven omschreef?
- en maakt het wat uit voor de rest van het koelsysteem in welke richting ik het (kraan)water laat lopen

Camiel78 0

12 jaar

Dat kan ook doorgespoeld worden op dezelfde manier . Kijk welke delen je makkelijk los kan maken om een snelle doorstroming te krijgen . Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

En de draaiende motor tijdens het spoelen?

Camiel78 0

12 jaar

Het ligt er aan waar die pomp in het systeem zit maar naar mijn idee is een draaiende motor zinloos en de cilinderkop ,het heetste deel van de motor staat droog. Het gaat er om het bezinksel weg te spoelen. !!!

Punt 50
badge

12 jaar

Jij bent de professional :). Ik volg je advies

Volgend weekend ga ik ermee aan de slag

Thx
Gr.

Camiel78 0

12 jaar

Even een terugkoppeling van het resultaat

Inmiddels de radiateur vervangen nadat ik alles goed had doorgespoeld.
In de het bijzonder de kachelradiateur goed doorgespoeld met water en lucht. Hier kwam wat zanderig spul uit. Het lijkt in ieder geval geholpen te hebben want de kachel wordt weer een stuk warmer.

Camiel78 0

12 jaar

Jij zit er weer warmpjes bij deze winter. !! Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.