Hallo,
Probleem:
- Ik hoor een rammel / resonantie rondom het motorblok bij ca. 1800 toeren. Metaal op metaal rammel.
- Bij koude motor is het probleem er niet, bij warme motor komt het geluid op.
- Het klinkt net alsof er een beugeltje of iets dergelijks aan het trillen komt bij dat toerental. Maar boven de 2000 toeren is het geluid weer verdwenen.
- Het geluid lijkt links boven bij het motorblok weg te komen (of er achter).
- Het geluid is gewoon te produceren bij stilstand en niet gas geven tot 1800 toeren.
- Bij koppeling indrukken blijft het geluid aanwezig.
- Airco staat uit (dus zal het probleem niet zijn).
- Heb al een quick scan gedaan, op bougies en andere dingen of die vast zitten..
- Heb alleen niet onder de auto kunnen kijken (geen brug.)
In het meest gunstige geval zit er gewoon iets los of komt er iets in resonantie bij 1800 toeren. Maar het kan dus ook iets met uitzetting te maken hebben, omdat het bij warme motor optreedt. In het slechtste geval zit het probleem onder de kleppendeksel...
KM-stand is 190.000. Ik ben 5 jaar in bezit van deze auto en weet dus hoe er mee is gereden.
Weet iemand raad, of herkent dit probleem?
Bedankt!
Gr. Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik vermoed momenteel dat het probleem in de nokkenas kettingspanner zit. Wellicht heeft het iets te maken met de olie druk. Aanzien het probleem bij warme motor en laag toeren optreedt....
Kan het zijn dat de katerontluchting verstopt (deels) zit?? Hoe check ik dit snel?
Als iemand het uitlees kanaal van VAG-COM voor oliedruk weet kan ik dit ook checkecn?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar