close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: extreem fluitende turbo

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19 tdi 110 pk

bij het optrekken in alle versnellingen fluit de turbo extreem hard (beetje alsof je een turbo fluitje heb geplaatst) totdat ik op een constant toerental rijdt.

trekkracht is (nog) niet afgenomen.

oorzaak?

lekke slang?

kapotte turbo?

suggesties??

lees graag jullie reacties!!

alvast bedankt.

mvg,

Wybren

Geplaatst door

Mr.Grien (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat ligt waarschijnlijk aan de turbo zelf.. je kan de schoepjes controleren of er iets aan te zien is.
ik ken iemand die rijd er al een jaar mee rond zonder problemen.
Maar als het fout gaat, gaat het goed fout ! denk aan :

Olie door het complete uitlaat systeem, turbo vervangen, slijpsel door alle laaddrukslangen intercooler etc.

Timmeh88 0
badge

12 jaar

bedankt voor de snelle reactie Tim,

maar is er ook een oplossing voor?

schoonmaken dmv remmenreiniger inspuiten bij draaiende motor oid?

Mr.Grien 0

12 jaar

Waarschijnlijk is er een schoepje van de turbo dat niet in lijn staat met de andere schoepjes, of er is wat gebroken. omdat een turbo behoorlijk wat toeren maakt kan dat vrij snel een geluid maken.
Remreiniger zal geen effect hebben. je moet het echt bekijken.
Voel ook of er veel speling op het schoepje zit.

Timmeh88 0
badge

12 jaar

maar even bij de schoepjes kijken betekend dan dat die er af moet?

Mr.Grien 0

12 jaar

Nee, op de turbo zit een inlaatzijde en een uitlaatzijde.
Aan de inlaat, zit een slang van het inlaatsysteem, die er over het algemeen vrij makkelijk af kan.
Dus die is makkelijk te controleren.
En aan de uitlaatkant zit de uitlaat, die zal je los moeten halen om het te kunnen controleren.
Hier heb je een plaatje van een turbo, daar kan je de schoepen zien zitten.
http://sar3dy.files.wordpress.com/2010/0...

Timmeh88 0
badge

12 jaar

Tim, bedankt voor de info, ik ga morgen even kijken of ik er wat te zien valt oid.

bedankt en goed weekend!

Mr.Grien 0

12 jaar

Zo, net even gekeken en voel dat de schoepen met wat horinzontale speling op de as zitten!!

kan het fluiten hierdoor veroorzaakt worden?

is dit ernstig?

alvast bedankt!

Mr.Grien 0

12 jaar

Kijk ook eens met draaiende motor onder de kap. Let op een eventueel ´fluitende´ intercooler. Deze kán lek zijn..

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Het maakt geen fluit uit, zolang de fluit fluit hoeft ie er niet uit. Ik zal maar zeggen, zoals de fluit fluit, fluit ie als geen andere fluit.
Bij een TDI draait het om de fluit en de duit als de turbo NIET meer fluit..............., uit ;)

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Vôila......................... en het is nog niet eens 5 december...................

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Pakking van de EGR pijp welke op de turbo wil ook weleens "fluiten"

ASH-1 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.