Ik heb vandaag de schijfremmen en remblokken vervangen voor, maar klopt het dat mijn rechter as heel zwaar loopt of is er iets anders aan de hand?
Wordt knap depri van de auto want zo ongeveer alles is al kapot gegaan en vervangen. Wie o wie kan mij helpen? het is niet zo dat de blokken de schijf klemmn, heb het getest zonder blokken
PS: de linkerkant loopt redelijk soepel maar ook niet echt van harte....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wilco is het niet dat je aan het wieldraaide toen hij uit de veren hing want het is mogelijk dat de as dan aan loopt.
om het goed te controleren moet je hem onder bij het wiel op kriken en kijken of dat scheelt.
groetjes jan.
dus opkrikken, een bok onder de veerpoot zetten en dan proberen?
17 jaar
ja wilco want dan staat de boel in de rijstand.
groetjes jan.
heb het geprobeerd maar gaat nog steeds heel erg zwaar, lijkt me niet echt goed
17 jaar
wlico draaide hij zwaar met de remblokken er in of er uit.
als de remblokken er in zatten dan moet je de gangbaarheid van de remmen controleren de geleide pennen willen wel een vast zitten.
als de blokken eruit waren en hij draaiede zwaar dan zou ik de as eens compleet los halen en en aan de tap op de bak draaien en kijken of die dan anders draait dan weet je of het in de as zit of in de bak.
groetjes jan.
ik neem hierbij aan dat het de rechter voorwielas is... Lager? Zo'n auto maakt van zichzelf al een gigantisch kabaal, en misschien hoor je het niet goed, maar is dat lager aan poeier? Dattie gewoon vol zit met modder? Kun je aan de achterkant vaak goed zien. Dan zit daar een enorme smeerlaag, waar normaalweg de keerring zit...
M.vr.gr.
Sjoerd
de groeten aan Sytze Sjoerd ;-)
Stefan
17 jaar
Zal ik doen Stefan! Maar ik neem aan dat hij dit ook wel leest!
m.vr.gr.
Sjoerd
Denk toch dat je wiellager aan de rechterzijde zwaar draait, kan me niet voorstellen dat het uit de bak komt.
@Stefan: Groeten terug!
Sytze
Als een wiellager echt zwaar draait rookt hij er binnen een paar km helemaal uit. Dat hoor je boven elk motorgeluid uit hoor.
Okee Harry, maar wat is het dan wel?
als ik eens helderziend was.... Maar wat heet zwaar, als de auto nu koud is en buiten staat is de bakolie net stroop, als het andere wiel op de grond staat moet het differentieel werken, en de secundaire as draait ook mee met die bagger. Het is dus niet zo van slinger aan het wiel en na 2 minuten draait ie nog. (zoals achter wel het geval moet zijn)
Kortom, als je geen herrie hebt, en de rem loopt zeker vrij zou ik met niet te duk maken.
Tja, dat dacht ik in 1e instantie ook, maar hoe verklaar je dan het immense verschil tussen de linker en de rechter as zoals omschreven door de auteur? Die weerstand zou mi min of meer dezelfde moeten zijn.
Het blijft altijd moeilijk om vanaf afstand te oordelen. Wellicht als ik (of ieder ander hier) de boel zou voelen dat we meteen zeggen dat het niet meer dan normale weerstand is. Dus het zou zomaar kunnen dat je het bij het rechte eind hebt.......
Sytze
misschien moet je even je as eruit halen en kijken of ie dan nog zwaar draait als dat zo is weet je dat het in de as zit
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar