Hallo, ik heb het probleem dat mijn rembekrachtiger vast vriest.
Nu ben ik bang dat er niets anders op zit dan hem te vervangen of zijn er nog tips om het vocht te verdrijven?
Als ik hem moet vervangen moet ik hem aan de pedaal zijde ook los hebben maar hoe kom ik bij het pedaal want deze zit heel hoog gemonteerd.
Kan ik erbij als ik de kap onder het stuur verwijder of moet er nog meer gebeuren?
Ik heb een maand geleden de bak vol water gehad en heb toen het rubber verwijderd en alles leek goed te zijn gegaan maar helaas nu toch vochtproblemen.
Auto staat nu lekker en een verwarmde garage en dan geen problemen maar buiten is het toch echt wel koud.
Ik ben benieuwd of iemand nog tips heeft en weet iemand wat een nieuw pomp bij VW kost?
gr Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou het enigste wat je kan proberen is de rembekrachtigerslang uit de bekrachtiger.
en dan warm maken.
groetjes jan.
Johan
Monteer een nieuwe rembekrachtiger, voorkom ongelukken.
Een nieuwe kost 303'30 ex BTW de dealer rekent 4 werkuren.
Het is hopen dat er nog een nieuwe verkrijgbaar is, gezien het een kwaal betreft staat het onderdeel momenteel in backorder.
Gr. paul
Dus wie slim is, leest tussen de regels door...?
13 jaar
Johan als het ijs in de boester weer gesmolten is en ze nog in backorder staan ,zuig dan het water er uit. Remcilinder los van de boester en wat naar voren trekken. Haal geen leidingen los. Zolang er in de accuruimte geen water staat komt er niets meer in die trommel. Had je geen last van uit zichzelf gaan remmen? Succes.
[quote=Punt]Johan als het ijs in de boester weer gesmolten is en ze nog in backorder staan ,zuig dan het water er uit. Remcilinder los van de boester en wat naar voren trekken. Haal geen leidingen los[/quote]
Dit is niet mogelijk.., remcilinder is niet zo even van de rembekrachtiger te demonteren daar is geen ruimte voor.
Gr. paul
Het is even wroeten maar ik kreeg het voor elkaar. Zag toen dat hij halfvol water stond. Hij was toen op voorraad dus had ik dat probleem niet. Het is al weer 2 jaar terug maar het staat me nog helder voor de geest . Ik was ook toen een van de eerste die er melding van maakte ,al was het bij de VAG lieden al bekend maar dat hangen ze niet aan de grote klok. Groet Jan.
Hier even een update.
Ik heb eerst de auto in een paar dagen in een verwarmde schuur gezet en daarna vacuumslang verwijderd.
Vervolgens met een slangetje bekrachtiger leeg gezogen en daarna de bekrachtiger een aantal uren met een vacuumpomp vacuum gezogen.
Hierna heb ik een weekje gereden maar toen de vorst strenger werd opnieuw problemen, oorzaak weet ik nu want het water zat aan beidde kanten van de manchetten en via de vacuumslang kan je alleen de voorzijde leeg zuigen.
Vandaag heb ik de bekrachtiger er uit gehaald en deze helemaal uit elkaar gehaald, er zat een enorm stuk ijs in deze dit verwijderd en alles schoon en droog gemaakt.
Vervolgens bekrachtiger ingevet en weer in elkaar gezet en teruggeplaatst in de passat, hij remt nu weer als vanouds.
De remcilinder is normaal gesproken er volgensmij wel zo van af te pakken maar oliereservoir moet daarvoor los en laat nou net die torx schroef bij mij lam zijn gedraaid dus dat was even knutselen.
Orginele bekrachtiger is voor 170 te koop in Duitsland (ja ik weet ik koop bijna alles in duitsland maar dit komt omdat we in Nederland getild worden met onderdelen)
Iedereen bedankt voor de informatie.
Hier wat foto's van het middagje knutselen.
http://www.xs4all.nl/~pe1pfm/passat/1.jp...
http://www.xs4all.nl/~pe1pfm/passat/2.jp...
http://www.xs4all.nl/~pe1pfm/passat/3.jp...
13 jaar
[quote=epai2008]Orginele bekrachtiger is voor 170 te koop in Duitsland (ja ik weet ik koop bijna alles in duitsland maar dit komt omdat we in Nederland getild worden met onderdelen)[/quote]
We worden in nederland niet getild, wie dit denkt slaat de plank flink mis.
In Duitsland komen onderdelen rechtstreeks van de fabriek naar de dealer aldaar, er zit geen importeur tussen.
Hier in nederland komen onderdelen uit Duitsland naar de importeur (pon) in dit geval
En hier zit hem het prijsverschil....
Gr. paul
In Duitsland bij de VW dealer is de prijs vermoedelijk niet zoveel lager maar er zijn diverse onderdelen sites wie orginele onderdelen kunnen leveren.
Orgineel is in het geval van VW vaak geproduceerd door een toeleverancier en dat is bij de rembekrachtiger ook zo en staat dan onder dat merk te koop dus zonder VW sticker erop.
Ook bij bedrijven zoals Autogros en Brezan betaal je voor Imitatie onderdelen nog veel meer dan in Duitsland maar soms ben je snel wat nodig en moet je wat.
Effein ik hoop dat mijn bekrachtiger weer als vanouds is en eerlijkgezegd ga ik daar wel van uit.
Gr Johan
13 jaar
Ik had vorig jaar ook een rembekr. nodig.
Bij de dealer in backorder , maar bij heuts gewoon te bestellen rechtstreeks uit Duitsland en origneel en veel goedkoper.
dus ook in vw doos met sticker enz
ik dacht iets van 200 euro .
Zij leveren gewoon originele onderdelen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar