Bij ons staat een sharan binnen met abs de hoofdremcilinder is al vervangen circa 6 maanden geleden echter het rempedaal blijft zakken, hij zakt echter pas naar de bodem als de motor gestart is daarvoor niet Alle stekkers op het abs blok los trekken heeft geen resultaat. Zit er inwending in het absblok(pomp huis) onderdeelnr
7 Mo 614 111AE een druk ontlast ventiel of zo iets anders kan het bijna niet zijn. Wij helpt er mee denken ps we hebben hem al diverse malen ontlucht via de normale manier en via het inschakelen van de abspomp via ons vagcom programma
bvd wilber
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk eens of er een remblok scheef in het remhuis zit of remblokken vastgeroest waardoor de blokken als een veer gaan werken. ik geloof niet in een abs pomp, maar niets is onmogelijk. groeten zegert
We hebben inmiddels de ABS pomp vervangen: geen resultaat. Als we de uitgaande leidingen van de ABS pomp afpluggen zodat er geen druk kan weg vloeien is de druk perfect. Maar als we een van de leiding aansluiten zakt het pedaal direct ongeacht welke leiding dit is. Als we bv alleen de r.v. leiding aansluiten en tussen de remklauw een ijzeren blok leggen(hamer) zakt de druk ook weg, terwijl we aan de leiding of slang niets kunnen waarnemen. In de leiding zit niets gemonteerd dus alleen een leiding en slang met remklauw. Echter let op: Toen we een gaatje van 1,5 mm in de rembekrachtiger geboord hadden zakte het pedaal niet meer weg totdat we het gaatje met de vinger dicht hielden Gevolg wegzakken van de druk in circa 4 sec. naar de bodem, als de pedaal op de bodem zit en je laat het geboorde gaatje los komt het pedaal weer omhoog en heb je goede remdruk
Alleen kan ik dan de auto nog steeds niet afmelden daar ik een veel te grote pedaalkracht moet leveren om de vertraging te halen. Je remt dan als of er geen bekrachter tussen zit. Kort om het probleem is nog niet op gelost. We zijn van plan om de bekrachter te gaan vervangen of het moet zijn dat iemand een andere sugestie heeft. Zo het kunnen dat de vaccuum pomp een tegroot vaccuum levert?????
Alvast bedankt voor jullie hulp groeten wilber van doorn
Vacuum kan theoretisch niet lager dan -(min) 1 bar t.o.v. van de omgevingsluchtdruk. In de praktijk is - 0.8 bar al een heel goede waarde. Kan je niet even controleren met een vacuummeter?
Is de hoofdremcilinder wel in orde?
Hoi daar ben ik weer
De vaccuum druk heb ik gemeten en staat op de max -1 bar.De hoofdremcilinder is al vernieuwd.
groeten wilber
Vandaag hebben we een nieuwe rembekrachtiger besteld bij de dealer toen we deze bestelde kregen we de mededeling dat er ook weer een nieuwe hoofdremcilinder op moest omdat deze gemodificeerd zijn sinds kort. Ze hebben de onderdelen zelfs op voorraad liggen in het NL hoofdmagazijn komt dus meer voor? In tegenstelling tot de ABS pomp want deze moest uit Duitsland komen. We hebben in totaal 2 dealers geraadpleegd of dit een bekende storing was, ongeveer alles vervangen. En nu blijkt circa 1000 euro verder aan onderdelen dat de hoofdremcilinder gemodificeerd is (hadden ze ook wel eerder kunnen zeggen) maar ja ik heb er nog steeds geen vertrouwen in dat het probleem is opgelost Als we deze gemonteerd hebben zet ik er weer een bericht je op zodat jullie meer weten
groeten wilber van doorn
Laat ik hetzelfde probleem hebben met een A6 1,9TDI. Sinds 4/1/06 kwam het naarvoren. Alleen draaiende motor zakt het pedaal weg, Niet helemaal maar de remkracht blijft wel aanwezig.
Alle leidingen gecontroleerd, Geen lekkage, ook niet rond het harmonica rubber van de remcilinder. Het remvloeistof tankje is nog steeds op niveau.
Het pedaal zakt niet als de motor uit is. Wel een iets minder hard pedaal.
Uit het betoog van Wilber maak ik op dat als je de bekrachtiging uitschakeld (gaatje in bekrachtiger) dat het pedaal niet meer zakt. Dit is hetzelfde als de motor uit is, dus zonder vacuum.
Vraag: Kan een bekrachtiger een zo grote druk veroorzaken die ervoor zorgt dat de hoofdremcilinder gaat lekken en daardoor de vloeistof weer retour vaatje stuurt?
Want extern geen lekkage toch moet de vloeistof ergens naar toegedrukt worden.
Overigens remt die van mij uitstekend ook het ABS werkt OK. Alleen als je langer dan ca. 10 s. achtereen moet remmen lijkt het me riskant worden. Dus voorlopig rustig rijden.
groeten, Gerard
18 jaar
Hoofdrem cilinder is nu vervang, Echter geen verschil. Even uitgebreid proefgereden.
Als je vanaf 100 bijv. hard afremt naar stilstand dan blijft het pedaal hard, de auto remt ook hard en normaal.
Sta je echter een paar sec. stil, terwijl je de voet wel op de rem houdt, dan zakt het pedaal weer.
Wie heeft een sugestie?
gr. Gerard
18 jaar
GKJ, waarom begin je nou niet een nieuw item? Zo lopen er 2 - weliswaar schijnbaar dezelfde- problemen door elkaar. Wat aangegeven is bij Wilber,geldt ook voor jou natuurlijk. Alleen heeft hij eea uitgesloten en daar zou jij dunkt me toch eerst naar moeten kijken, alvorens allerlei onderdelen te gaan vervangen!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar